Abszolút értékben növekedett, reálértékben csökkent a magyar média- és kommunikációs piac tavaly. A magyar médiaköltések egyharmada a globális digitális szereplőknél csapódott le – közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ).
Az egyértelmű nyertesek a globális digitális platformok – például a Google, a Facebook – voltak, ahol a volumen 28,2 százalékkal növekedett 2021-ben 2020-hoz képest. A tartalmat itthon előállító, helyben adózó és hazai szabályok szerint működő magyar médiatulajdonosoknál realizálódó reklámbevételek növekedése abszolút értékben kisebb arányú volt, reálértéken a pandémia előtti 2019. évi szint alatt maradt 2021-ben is. A média- és kommunikációs költések reálértéke 2021-ben elmaradt a 2019-es szinttől, a médiatorta szeleteinek összteljesítménye 2021-ben 2019-hez képest 0,2 százalékkal, a kommunikációs torta 11,1 százalékkal csökkent reálértéken. A 2020-ban kezdődő Covid-válság 2021-ben jelentősen befolyásolta, nehezítette a médiapiac és a kommunikációs vállalkozások többségének működését, teljesítményét. A közleményben ismertetik, hogy 2021-ben a teljes MRSZ Médiatorta 304,9 milliárd forint volt, összességében a korábbi évhez képest 19,5 százalékkal, 2019-hez képest kisebb mértékben, 17,9 százalékkal nőtt. Az MRSZ Médiatorta hazai média szeleteinél – televízió, lokális digitális tartalomszolgáltatók, sajtó, közterület, rádió, mozi – realizálódott reklámköltés 203,1 milliárd forintot tett ki.