Rádióspektrum-stratégia: lesz nagy digitális fejlődés

frekvenciaA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megalkotta a 2021-2025 közötti időszakra szóló nemzeti rádióspektrum-stratégiáját.

A 2021-25 közötti spektrumstratégia legfőbb célja, hogy a rádióspektrum sem rövid, sem középtávon ne jelentsen szűk keresztmetszetet a digitális fejlődésben. A hatósági spektrumstratégia víziójának része, hogy hatékonyan előmozdítsa a szakszerű és a fogyasztói jólétet növelő rádióspektrum-használatot és a technológiai fejlődést, támogassa az innovációt és ezen keresztül a digitális gazdaságfejlődést Magyarország versenyképességének érdekében. A stratégia leszögezi: az NMHH a következő öt évben is törekszik arra, hogy a szereplők véleményével összhangban folytassa le a versenyeztetési eljárásokat, és a frekvenciavagyon felelős gazdálkodójaként az éghajlatváltozás elleni küzdelemben a spektrumgazdálkodás eszközeivel vegyen részt.

A stratégia rögzíti többek között, hogy a következő öt évben az NMHH a hazai polgári frekvenciakészletből hat sávot készít elő értékesítésre, ezek a 450 MHz-es, a 2100 MHz-es, a 2300 MHz-es, a 2600-2615 MHz-es, a 26 GHz-es és a 32 GHz-es sávok. Már fut a 900 MHz-es és az 1800 MHz-es frekvenciasáv értékesítése, de kiemelt jelentőségű lesz az 5G megvalósításához vezető úton a 26 GHz-es frekvenciasáv, amelynek értékesítése előtt a jelenlegi felhasználást más sávba (32 GHz) kell költöztetni a szolgáltatói igények alapján. A hírközlési hatóság 2025-ig szóló feladatai között továbbra is szerepel a kormányzattól érkező, a közrend- és katasztrófavédelmi (PPDR) igények kezelése, a vertikum 5G iránti és az energiaszektor digitális átalakulásához szükséges spektrumigények kielégítése is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Adatkezelés: kihívások, amellyel az it-vezetők szembesülnek I.

csü dec 31 , 2020
A Dell tanulmánya szerint az informatikai döntéshozók több mint egyharmada a „növekvő mennyiségű adatok beszerzését, összegyűjtését, kezelését és felügyeletét” tekinti az egyik legnagyobb kihívásnak. A vállalkozások felgyorsíthatják innovációs terveiket, és kiemelkedhetnek versenytársaik közül, ha újragondolják a célkitűzéseiket, és három kulcsfontosságú területre összpontosítanak. Adatkezelés: sötét, elosztott és diverz adatok A mai […]
adat