Q4: Stagnált az okostelefonok eladása a világon

Apple iPhone 13A tavalyi utolsó negyedévben szerényen, mindössze egy százalékkal nőtt az okostelefonok eladása a világon az előző év azonos időszakához képest az ellátási láncok problémái és a koronavírus új változatának a gyors terjedése miatt – áll a szingapúri Canalys ágazati piackutató jelentésében.

A Canalys adatai szerint az iPhone 13 iránti nagy kereslet hatására az Apple Inc. végzett az első helyen a világon az okostelefonok értékesítése területén a december végével záródott negyedévben, ekkor a piaci részesedése 22 százalék volt. Ezzel az Apple a második helyre szorította le a korábban listavezető dél-koreai Samsung Electronics céget, amelynek a piaci részesedése a tavalyi utolsó negyedévben húsz százalék volt. Az Apple egy év után került ismét az élre, piaci részesedése ugyanakkor egy százalékponttal csökkent a 2020. negyedik negyedévi 23 százalékról. Az iPhone 13 kiemelkedő eladásainak köszönhetően az Apple ismét az okostelefonok piacának az élére került, miután három negyedéven át a második helyen állt. Hozzátette: kezd rendeződni az Apple ellátási lánca, ennek ellenére a cég a negyedik negyedévben még mindig kénytelen volt csökkenteni a termelést a kulcsfontosságú alkatrészek hiánya miatt, és nem tudott elegendő iPhone-t gyártani a kereslet kielégítésére. A Samsung részesedése viszont nőtt az egy évvel korábbi 17 százalékról. A harmadik helyen továbbra is a kínai Xiaomi található 12 százalékos piaci részesedéssel, ami megegyezik az egy évvel korábbival is. A negyedik és ötödik helyen is kínai cégek állnak, az OPPO kilenc és a vivo nyolc százalékos részesedéssel.

-szerk-Vélemény
A korábban dobogós Huawei annyira a futottak még között található, hogy említést sem tesz a cégről az elemzés. Ilyen hatékony tud lenni az USA szankciója. A -szerk-

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Az Accenture tudja a bankok bajaira a megoldást

vas jan 23 , 2022
Az Accenture szerint gyorsabban nőhetnének a bankok a digitális szolgáltatók innovatív megoldásainak alkalmazásával. A hagyományos bankok csaknem négy százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, illetve a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó, új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével — állítja az Accenture informatikai szolgáltató és tanácsadó. Kutatásukban megállapították, hogy […]
Accenture

Friss, ropogós