Mindössze egy százalékkal nőtt a személyi számítógépek (pc) értékesítése a világpiacon a harmadik negyedévben éves összehasonlításban, jelentősen lassult az ütem az év első feléhez képest, aminek alapvetően az az oka, hogy a koronavírus-járvány visszaszorításával és az élet normalizálódásával párhuzamosan a fogyasztók és az oktatás kereslete más eszközök felé fordult – közölte az amerikai Gartner piackutató cég. A harmadik negyedévben 84,1 millió személyi számítógépet értékesítettek, a másodikban 71,6 milliót, az elsőben pedig 69,9 milliót. Éves összevetésben a második negyedévben még 4,6 százalékkal, az elsőben pedig 32 százalékkal bővült az értékesítés. „Mivel szerte a világban számos iskolában újrakezdődött a tanítás, már nincs égető szükség személyi számítógépekre és Chromebookokra, mint az otthoni tanulást segítő eszközökre” – mutatott rá Kitagava Mikako, a Gartner kutatási igazgatója. Véleménye szerint a félvezetőhiány továbbra is visszafogja a laptopok szállítását, és a hiány várhatóan 2022 első felében is fennmarad.
A Gartner ettől a negyedévtől kezdve szerepelteti a Chromebookot a hagyományos pc-k piaci eredményei között. A Chromebook a személyi számítógépek új, a teljesen felhőre épülő gépek és a laptopok közé eső kategóriáját alkotja. Az oktatási piac keresletének csökkenése miatt a harmadik negyedévben 17 százalékkal esett vissza a Chromebookok értékesítése, először mértek kétszámjegyű éves szintű csökkenés a termék 2011-es piaci bevezetés óta.