Q1: Hasít az LG
Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. Az üzemi nyereség immár az ötödik egymást követő évben haladta meg az ezer milliárd vont. A vállalat minden idők legmagasabb összbevételét érte el az év első három hónapjában.
Az LG bejelentette 2024 első negyedévének 21,09 milliárd von (1 von = 0,27 forint) konszolidált bevételét és 1,33 milliárd von működési eredményét. A vállalat háztartási gépek ágazata rekordbevételt és két számjegyű működési eredményhányadot ért el. A járműalkatrészek ágazata, amely a jövőbeli növekedés egyik fő hajtóereje, folytatta bővülését. Mind a televíziógyártás, mind az üzleti megoldások ágazata éves szinten növekedett az előző negyedévhez képest, és nyereséget termelt.
A kihívást jelentő makrogazdasági körülmények, például a magas nyersanyagárak, az ingadozó árfolyamok, az emelkedő kamatlábak és a késleltetett keresletélénkülés ellenére az LG minden idők legmagasabb összbevételét érte el az első negyedévben. Ez a mérföldkő aláhúzza a fenntartható üzleti modellek, például az előfizetéses szolgáltatások bevezetésének hatékonyságát, valamint az ígéretes b2b szektorban rejlő növekedési lehetőségek kihasználását. Az LG olyan megkülönböztető tulajdonságokra helyezett hangsúlya, mint a mesterséges intelligencia (MI), az energiahatékonyság és az ügyfélközpontú tervezés, megerősítette versenyképességét a prémium piacon. Továbbá a változatos termékkínálatot és a rugalmas árstruktúrát kínáló stratégiai megközelítés lehetővé tette a vállalat számára, hogy sikeresen navigáljon a polarizált keresleti trendek között.
Az üzemi eredmény az ötödik egymást követő évben meghaladta az egymilliárd von-t, ami az LG erős teljesítményét mutatja az egyre élesedő piaci versenyben. A vállalat tartalom/szolgáltatás üzletágakra és az Online Brand Shopon keresztüli közvetlen fogyasztói értékesítésre való összpontosítása minőségi növekedést eredményezett. A nyersanyag- és logisztikai költségek stabilizálására tett erőfeszítések, valamint a gyártási helyszínek rugalmassága tovább erősítette a nyereségességet.
Háztartásigép- és légkondicionáló divízió
Az LG Home Appliance & Air Solution Company az első negyedévben 8,6 milliárd von bevételt és 940,3 milliárd von működési eredményt ért el. Ez a bevétel 7,2 százalékos növekedését jelenti az előző év azonos időszakához képest, ami új rekordot jelent az első negyedéves teljesítmény tekintetében. A működési nyereség a vállalat történetének második legmagasabb szintjét érte el, 10,9 százalékos működési nyereséghányaddal, ami aláhúzza a vállalat kivételes globális versenyképességét.
Az LG háztartási készülékek üzletága az alaptechnológiáinak köszönhetően – különösen a motorok és a kompresszorok terén – továbbra is innovatív egy érett piaci környezetben. Az iparági vezető szerep iránti elkötelezettségével az LG úttörő szerepet játszik az olyan átalakító kezdeményezésekben, mint a termékelőfizetési szolgáltatások és a „szeretetteljes intelligencia” koncepciójának továbbfejlesztése. Ezek az innovációk a vásárlói igények megértésére és hatékony kielégítésére szolgálnak. Az LG emellett stratégiailag bővíti b2b vállalkozásait, beleértve a HVAC (fűtés, szellőztetés és légkondicionálás) és a beépített megoldásokat, hogy kihasználja a feltörekvő növekedési lehetőségeket.
A járműalkatrészek üzletág
Az LG Vehicle component Solutions Company az első negyedévben 2,66 milliárd von árbevételről és 52 milliárd von működési eredményről számolt be, ami 11,5 százalékos árbevétel-növekedést jelent az előző évhez képest. A hátralévő megrendelések folyamatos átalakítása bevétellé folyamatosan halad. Az új megrendelések teljesítése és az OEM-követelmények kielégítése érdekében a tengerentúli gyártóüzemekbe történő folyamatos beruházások ellenére a vállalat stabil nyereségességet ért el, a bevételek bővüléséből adódó méretgazdaságossági előnyöknek köszönhetően.
Bár a várakozások szerint az elektromosautó-kereslet növekedése a közelmúltban kissé lelassul, a nagy hozzáadott értékű elektromosautó-alkatrészek iránti kereslet továbbra is folyamatosan növekszik. Az LG proaktívan kezeli ezeket a piaci dinamikákat egy kiegyensúlyozott portfólió kialakításával, amely a járműfedélzeti infotainmenttől a hajtásláncokig és a fényszórókig terjed. A vállalat célja, hogy a piaci változásokhoz való aktív alkalmazkodással biztosítsa a bevételek fenntartható növekedését és a stabil nyereségalapot.
Szórakoztató elektronikai üzletág
Az LG Home Entertainment Company az első negyedévben 3,49 milliárd von bevételt és 132,2 milliárd von működési nyereséget jelentett. Ez 4,2 százalékos bevételnövekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, amit az európai tévékereslet újraéledése és az új 2024-es modellek sikeres bevezetése eredményezett. A pozitív működési eredményt a hagyományos termékértékesítés mellett a webOS tartalom/szolgáltatás üzletág erőteljes teljesítménye is elősegítette. Az olyan kihívások ellenére, mint az LCD-panelek árának emelkedése, a vállalat hatékonyan kezelte a nyereségességet.
Előretekintve, az év második felében a tévépiaci kereslet fokozatos élénkülése várható. Az LG stratégiája a világszerte vezető OLED TV és prémium LCD QNED TV kínálatának kihasználására összpontosít, miközben folyamatosan javítja a gyors növekedés előtt álló webOS platform üzletág jövedelmezőségét.
Az üzleti megoldások divíziója
Az LG Business Solutions Company az első negyedévben 1,57 milliárd von bevételt jelentett, ami 6,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és 12,8 milliárd von működési nyereséget. Az új LG gram laptopok bevezetése, amelyek a készüléken lévő MI-vel rendelkeznek, és az érettségi és a beiratkozási időszakokra időzítve pozitív piaci visszajelzéseket kaptak. Emellett a kereskedelmi kijelző termékek, köztük az elektronikus táblák és a LED-es feliratok értékesítése is növekedést mutatott. Miközben a működési nyereség az előző negyedévhez képest ismét pozitív tartományba került, az előző év azonos időszakához képest enyhe csökkenés volt tapasztalható, amit az alkatrészárak emelkedése és az élesedő verseny indokol.
Idén a teljes it-piac várhatóan az előző évhez hasonló keresleti szintet tart majd fenn, a kereskedelmi kijelzők szegmensében pedig enyhe növekedés várható. Várhatóan megnő a kereslet a nagy teljesítményű it-termékek, például a játékmonitorok és a LED-es kijelzők iránt. Az LG célja, hogy az ügyfelek igényeihez igazodó stratégiai it-termékekkel, amelyek a prémium kategóriás LED-termékek mellett játék-specifikus funkciókat és OLED-kijelzőket is tartalmaznak, vezető szerepet töltsön be a piacon. Az olyan ígéretes új üzletágak proaktív fejlesztésére irányuló erőfeszítések, mint a robotika és az elektromosautó-töltés, továbbra is a jövőbeli növekedés motorja.