mínuszos.hu

ProArt: a YouTube legyőzte a rádiót

CD-Pink-FloydIdén először többen hallgattak Magyarországon a YouTube-on zenét, mint a rádióban — áll a ProArt – Szövetség a Szerzői Jogokért idei zeneipari jelentésében.

Főleg a 18-29 éveseknél látványos az online zenék térnyerése. A fiatalok nyolcvan százaléka már a neten hallgatja kedvenceit. Az ötven és hatvan év közöttieknek még csak a 38 százaléka — áll a ProArt jelentésében. Utóbbiak 84 százaléka elsősorban rádión hallgat zenét. Telefonon, CD-n vagy más adathordozókon tárolt zenéket ugyanakkor mindegyik vizsgált korosztály hasonló arányban hallgat. A 18 és 29 év közöttiek 46 százaléka választja a zenehallgatásnak ezt a hagyományosabb formáját, a 30 és 49 év közöttiek fele, míg az idősebbeknél ez az arány 58 százalék. A zeneipari jelentés előzetes eredményeiből az is látszik, hogy a magyar zenére jól látható igény van.

Exit mobile version