Posta: újabb szolgáltatás szűnik meg

postaKivezeti szolgáltatási portfóliójából a posta júliustól a címezetlen reklámkiadványok terjesztésének minden típusát. Ezek közé tartoznak a kereskedelmi, az ingyenes sajtótermékek és a politikai reklámkiadványok terjesztése is – közölte a Magyar Posta. A közlemény szerint a Magyar Posta részesedése ezen a piacon becslések szerint mintegy 25 százalékos. Ezzel a második legnagyobb szereplő Magyarországon. Az internethasználat terjedésével párhuzamosan a címezetlen reklámkiadványok piaca is zsugorodik. A posta által kézbesített kiadványok száma tavaly egyharmaddal volt kevesebb, mint 2019-ben. A nyomott árak miatt pedig a tevékenységhez kapcsolódó költségek rendre meghaladták a bevételt. A döntésről a vállalat márciusban értesíti minden partnerét. Közölték, hogy a főbb tevékenységek fejlesztései mellett néhány szolgáltatását már racionalizálta a posta, így például a kisebb postákon megszüntették a kereskedelmi termékek árusítását, illetve a hírlap eladásokat. Szintén gazdaságossági indokok miatt a cég július elsejétől kivonul az országos napilap kézbesítési piacról, csak a hetilapok, magazinok, színeslapok feldolgozását, terjesztését és kézbesítését tartja fenn. Ebbe a sorba illeszkedik a címezetlen reklámkiadványok terjesztésének megszüntetése is. (Van egy fogadásunk, hogy a kormányzati “tájékoztató kiadványok” terjesztése nem tartozik bele a politikai reklámkiadványok körébe. A -szerk- megj.)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.