Piaci erőfölény miatt perelte be az olasz Moltiply a Google-t

Az olasz Moltiply Group pert indított az Alphabet tulajdonában lévő Google ellen, 2,97 milliárd euró kártérítést követelve a cégcsoport állítása szerint a korábban az Európai Unió Bírósága által is elismert domináns piaci pozíciójával való visszaélés miatt.  

A Moltiply, amely a népszerű olasz ár-összehasonlító weboldalt, a Trovaprezzi.it-et üzemelteti, keresetében azt állítja, hogy a Google intézkedései 2010 és 2017 között akadályozták leányvállalata, a 7Pixel növekedését, miközben a Google Shoppingot részesítették előnyben – közölte a Moltiply egy nyilatkozatban. A keresetet egy milánói bíróságon nyújtották be – írta a Corriere della Sera olasz napilap további részletek nélkül.

Ezzel szemben a Google szóvivője a Reuters megkeresésére adott nyilatkozatában kijelentette: „Határozottan nem értünk egyet ezekkel a túlzó magánjogi kártérítési követelésekkel, amelyek figyelmen kívül hagyják ezt a sikeres és növekvő iparágat.” A szóvivő hozzátette, hogy a Google által az Európai Bizottság döntését követően 2017-ben végrehajtott változtatások a tervek szerint működnek, és az Európában a mi vásárlási funkcióinkat használó ár-összehasonlító oldalak száma a korábbi 7-ről több mint 1550-re nőtt.

Érdemes megjegyezni, hogy az Európai Bizottság 2017-ben megbírságolta a világ legnépszerűbb internetes keresőmotorját, a Google-t, amiért saját ár-összehasonlító szolgáltatását használta fel arra, hogy tisztességtelen előnyt szerezzen kisebb európai versenytársaival szemben. Tavaly szeptemberben a vállalat elvesztette a 2,42 milliárd eurós bírsággal szembeni utolsó fellebbezését is.

English summary

Italy’s Moltiply Group has filed a 2.97 billion euro lawsuit against Google, alleging abuse of its dominant market position, a situation previously acknowledged by the EU Court of Justice. The lawsuit claims that Google’s actions between 2010 and 2017 impeded the growth of Moltiply’s subsidiary, 7Pixel, by favoring its own Google Shopping service. This legal action follows a 2017 decision by the European Commission, which fined Google for similar anti-competitive practices in the price comparison market, a ruling the company unsuccessfully appealed in September. Google has refuted these claims, asserting that the changes implemented after the Commission’s decision have fostered growth in the comparison shopping industry, evidenced by the significant increase in platforms using Google’s shopping features from 7 to over 1550. The lawsuit was submitted to a court in Milan.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük