Packeta Hungary: Eddig nem sikerült létrehozni Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát

Csatlós Éva, Packeta Hungary Kft.Eredményes évet zárt 2022-ban Magyarország egyik vezető logisztikai szolgáltatója, a Packeta Hungary Kft.

A vállalat csomagpontjainak, vagyis üzlethelyiségekben kialakított átvevőhelyeinek száma az év folyamán 800-ról 1200-ra nőtt, míg a Z-BOX csomagautomaták száma ugyanebben az időszakban 29-ről több mint 27-szeresére, 800-ra emelkedett. A Packeta Hungary kétezer átvételi ponttal zárta a 2022-es évet, és azt tervezi, hogy 2023 végére országszerte több mint háromezer helyszínre bővíti hálózatát. Ezzel a vállalat célja, hogy Magyarország eddigi legnagyobb csomagpont-hálózatát hozza létre, biztosítva, hogy legalább egy csomagfeladási és -átvételi pont a teljes lakosság számára néhány perces sétatávolságon belül elérhető legyen.

A vállalat Németországban, Lengyelországban, Romániában és Magyarországon egyaránt három számjegyű növekedést könyvelt el a kezelt csomagok és az árbevétel terén. Magyarországon 2022-ben közel 1,6 millió csomagot kezelt a Packeta (ez 144 százalékkal több, mint 2021-ben), és 5,3 milliárd forint feletti árbevétellel zárta az évet (ami 88,6 százalékos növekedést jelent az előző évi eredményhez képest).

A Packeta bejelentette új szolgáltatások elindítását is, amely lehetővé teszi a magánfelhasználóknak, hogy az Android és iOS eszközökön egyaránt elérhető Packeta app segítségével adjanak fel csomagokat a Z-BOX automatákon keresztül (az Android készülékek 100%-án csak márciustól lesz elérhető ez a szolgáltatás). A GKID felmérése szerint a Packeta Hungary 14,82 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhet a csomagpontokat és csomagautomatákat magában foglaló fixpontos kézbesítés területén, ezzel a 4. helyen áll a jelenleg vizsgált 8 résztvevő között. A vállalat munkatársainak száma elérte a 130-at és a csomagszám emelkedésével párhuzamosan további bővítést terveznek.

Az elért erőteljes növekedés hatására, valamint a további fejlődési tervek még hatékonyabb támogatásának érdekében a Packeta Hungary a közelmúltban új értékesítési igazgatót nevezett ki: Szép Károly az elmúlt évtizedben az InPost/WeBox, a Foxpost és a Magyar Posta cégeknél szerzett tapasztalatot az értékesítés, üzletfejlesztés és marketing területén. Az új vezető célja, hogy a Packetát 2023-ban több mint 3000 csomagautomatával és csomagponttal a valaha volt legnagyobb lefedettséggel rendelkező csomaglogisztikai vállalattá növelje Magyarországon, 2024-re pedig a legnagyobb automata/csomagponti szolgáltatóvá váljon a vállalat.

„Büszkék vagyunk a 2022-ben elért növekedésre, és gőzerővel dolgozunk rajta, hogy tovább bővítsük szolgáltatásainkat és hálózatunkat, hogy még jobban kiszolgálhassuk lakossági és céges ügyfeleinket” – mondta el Csatlós Éva, a Packeta Hungary Kft. újonnan kinevezett ügyvezető és HR igazgatója, aki még 2021-ben, HR igazgatóként csatlakozott a céghez. – „Bízunk benne, hogy új értékesítési igazgatóval a fedélzeten, illetve a technológiába és az automatizálásba történő befektetéseinknek köszönhetően Magyarország legnagyobb csomagküldő szolgáltatójává válhatunk. Ebben kulcsszerepet szánunk csomagautomatáink hálózatának, amely kényelmes, fenntartható és költséghatékony alternatívája a házhozszállításnak, és recesszióálló, jó ár-érték arányú logisztikai megoldást kínál az e-kereskedelem számára.”


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Ünnep Győrben... Nem, még nem lett díszpolgár Borkai

hét febr 20 , 2023
Audi Hungaria Ahead Kft. néven megalapította leányvállalatát az Audi Hungaria Zrt. Az új cég száz százalékban az Audi Hungaria leányvállalata, a termeléshez közvetlenül nem kapcsolódik, működési területe a beszerzési, pénzügyi és it-szolgáltatások, amelyek korábban az Audi Hungariaban a kompetencia alapú szolgáltatások (Shared Competence Center – SCC) közé tartoztak a műszaki […]
Audi

És még ez is...