A több mint egymillió mobilnetes ügyféllel és a szegmensen belül piacvezető, 48,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkező T-Mobile várakozásai szerint az idei év végére ötödével nőhet a mobil internet előfizetők száma a teljes magyar piacon – mondta Király István, a Magyar Telekom marketing vezérigazgató-helyettese az MTI-nek. A vezérigazgató-helyettes a mobil internetezésben két trendet vázolt fel: az egyik szerint ahogyan esik az okostelefonok ára, ahhoz hasonlóan terjed a mobilinternet is. Az elmúlt évek karácsonyi időszakait összevetve elmondta, két éve még 200-250 euró volt egy ilyen telefon beszerzési átlagára, ami mostanra 80-90 euróra csökkent. Ez pedig óriási növekedést hoz magával, s nemcsak a 30 év alattiaknál, ahol kimagasló az okostelefon elterjedtsége, hanem az idősebb generáció esetében is. Aláhúzta, telefoncserekor egyre többen az okos készüléket részesítik előnyben akkor is, ha korábban még az ügyfél nem használt ilyet, akinek pedig már van okostelefonos, úgynevezett kisképernyős tapasztalata, az legfeljebb kétéves korában újra cseréli a régit. A másik trend az úgynevezett nagyképernyős ügyfeleket jellemzi, azokat, akik hordozható vagy asztali PC-én használják a mobilinternetet. Király István szerint mivel a gazdasági környezet miatt egyre többen kényszerülnek konszolidálni költségvetésüket, elgondolkodnak, hogy a vezetékes mellett szükségük van-e a mobilnetre is, azaz ezen a területen nem számolnak a kisképernyős ügyfelek esetében jelzett növekedéssel. Az adatátvitel növekedését vetíti előre az is, hogy a társaság egyre több okostelefont ad el: az elmúlt év első kilenc hónapjában a szerződéses ügyfelek között a teljes értékesítés közel 70 százalékát okostelefonok adták, ami az adatforgalom növekedésének köszönhetően kedvezően hat majd a bevételekre.
És még ez is...
-
2017. február 10.
Vodafone-Magyar Telekom – 1:1
-
2014. április 9.
Samsung: az okostelefon után jön az okosház
-
2015. február 24.
Végre az Androidra is elkészült a Prezi
-
2015. március 13.
Parkolás és az e-Matrcia a Simple-ben
-
2012. november 30.
T-Mobile végre rájött: szeretjük a kényelmet
-
2013. augusztus 1.
Egyre többen nyomtatnak mobil eszközről