Öt újítás, ami öt éven belül megváltoztatja a világot III.

monitorKép a pixelek mögött
Az IBM közzétette 5in5, azaz Öt az ötben jelentését azokról az innovációkról, amelyek a követező öt évben megváltozathatják életünket. A világon évente 500 milliárd fénykép készül, és percenként 72 órányi videóanyagot töltenek fel a Youtube-ra, mindeközben a globális diagnosztikai képalkotó piac 2016-ig 26,6 milliárd dolláros növekedésre számít. A számítógépek ma még csak tagek (jelölések) és címek alapján képesek feldolgozni a képeket, valódi tartalmukat még nem tudják megfejteni. Az elkövetkező öt évben a rendszerek a vizuális jelenségek és adatok alkotóelemeit – a pixeleket – is értelmezni tudják majd, pontosan úgy, ahogyan az emberi szem vizsgálja egy fénykép részleteit. Ezekkel az agyi tevékenységhez hasonló képességekkel a vizuális médiából közvetlen tapasztalást nyerve olyan paramétereket elemezhetnek majd a számítógépek, mint a szín, a textúra, a minták vagy a keretek. Mindez az egészségügyben, a kiskereskedelemben, vagy éppen a mezőgazdaságban kaphat különös jelentőséget. A technológia az egészségügyet hatalmas mennyiségű orvosi információ összegyűjtésével és feldolgozásával segítheti, elég csak az MRI, CT, röntgen és ultrahangos vizsgálatok képi leleteit említenünk. Az ilyen típusú leletek vizsgálatának kritikus pontja a túl apró, emberi szemmel nem látható elemek azonosítása. A technológia megtanítható például az egészséges és elhalt szövetek megkülönböztetésére, majd arra is, hogy a rögzített képet összevesse a beteg leleteivel és kórelőzményével. Egy ilyen „látó” rendszer komoly segítség lehet az egészségügyi problémák gyorsabb és pontosabb észlelésében.
(Folytatjuk.)


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Mint a pestis terjednek a webplázák

vas jan 6 , 2013
ShareTweetPinShare  Tavaly már itthon is széles körben terjed az a nemzetközi trend, mely szerint a vevők nem csak az eseti jellegű vásárlásaikat intézik online, hanem a rutinbevásárlásokat is. Ezek körére, ha valamennyi terméket egy helyen kínálja az áruház, fel lehet építeni egy plázaszerű, “mindent egy helyen” értékesítési filozófiát. Az ilyen […]
ZX-81

És még ez is...