Öt török, öt görög: öt év alatt ötszörösére nőtt a Yettel nyári adatforgalma

YettelÖt év alatt ötszörösére nőtt a nyári mobiladat-forgalom, a mobilnet iránti igény növekedése felgyorsult, de a hanghívásokban és az sms forgalomban is növekedés látható az előző év nyarához képest – közölte a Yettel. A mobilszolgáltató adatai szerint országosan 32 százalékkal több adatot használtak a magyarok idén a nyári hónapokban a Yettel hálózatán, mint az előző év azonos időszakában. Ezt az országos átlagot lebontva a Balaton környéke és a Velencei-tó számítanak adatforgalmi szempontból kiugró helyszíneknek, ahol negyven százalékot meghaladó volt a mobilnet-forgalom éves növekedése a nyári hónapok alatt. Míg 2020-ról 2021-re 16 százalékos adatforgalom-növekedést regisztráltak, ehhez képest 2021-ről 2022-re a növekedés üteme duplázódott. Ötéves távlatban – 2017 nyara és 2022 nyara között – pedig a növekedés már meghaladta az 500 százalékot.

A közlemény szerint a növekedés egyik lehetséges oka, hogy a klasszikus mobiltelefonos internetfogyasztás élményét fokozza az 5G-hálózat terjedése és a 5G-s mobilok növekvő penetrációja, valamint a korlátlan adatcsomagot kínáló tarifák terjedése. Emellett népszerűek azok a mobilinternet alapú, otthoni internet-szolgáltatások is, amelyek egy adott helyszínhez – lakáshoz, irányítószámhoz – kötődnek, és a stabil mobilhálózatra építve, a vezetékes netet kiváltva egy teljes háztartás otthoni internetigényét elláthatják. A hálózatukat folyamatosan fejlesztik, monitorozzák és az ügyfelek igényei szerint finomhangolják, ha szükséges. Mára több száz bázisállomáson érhető el az 5G szolgáltatás országszerte, és ez megteremtette a lehetőséget a nagy sávszélességű otthoni netszolgáltatások elindítására, amivel az 5G valódi hozzáadott értéket teremt – mondta Koller György, a társaság műszaki vezérigazgató-helyettese.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

A régióban Magyarországon a leglassabb az online kiskereskedelmi értékesítés növekedése

pén szept 9 , 2022
Az online értékesítés aránya a kiskereskedelemben 15 százalékra nőtt Közép- és Kelet-Európában, a leglassabb növekedési ütemét tíz százalékkal Magyarországon regisztrálták. A CBRE friss elemzése szerint négy év múlva eléri a húsz százalékot az online értékesítés aránya a térségben. A régió országai közül az e-kereskedelem leglassabb növekedési ütemét tíz százalékkal Magyarországon […]
e-kereskedelem