mínuszos.hu

Öt év múlva feleslegessé válhatnak a kamionsifőrök

Dirk-HoheiselA Bosch szakembereit immár mindössze néhány év választja el olyan technika bemutatásától, amely biztosítja az autóvezetők számára a választás lehetőségét. „Autópálya-pilótánknak köszönhetően 2020-tól már láthatunk magas fokon automatizált gépkocsikat önmagukat vezetve közlekedni autópályáinkon” – jelentette ki Dirk Hoheisel, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja. E magas fokon automatizált vezetés során a jármű átmenetileg teljes mértékben átveheti majd a vezetéssel járó feladatokat. Mindez nagyban növelheti a közúti közlekedés biztonságát, ám a műszaki megbízhatóság terén is óriási követelményeket fogalmaz meg, sőt, a járművek konstrukciójában is alapvető változtatásokat igényel. „A jogszabályi háttérnek is lépést kell tartania a műszaki fejlődéssel” – hangsúlyozta Hoheisel.

„Tesztautóink mára több mint tízezer kilométert tettek meg problémamentesen” – ismertette Hoheisel. Az autók önmagukat vezetik a forgalomban, azaz a pillanatnyi szituációnak megfelelően gyorsítanak, fékeznek és előznek. Önálló döntéseket is hozhatnak, így az adott menethelyzetnek megfelelően működtetik az irányjelzőt, illetve váltanak sávot. Mindennek alapjául érzékelők sokasága szolgál, amelyek mindenkor részletes információval szolgálnak az autó környezetéről. A TomTom a Bosch partnereként dinamikus és rendkívül részletes térképekkel egészíti ki mindezt, amelyek a pillanatnyi forgalmi helyzetről is fontos adatokat tartalmaznak. Mindezen információk alapján számítógép elemzi és jelzi bizonyos mértékig előre a többi közlekedő cselekvését, ennek alapján hozva meg döntéseit a magas fokon automatizált gépkocsi vezetési stratégiájáról.

Exit mobile version