Óriásit estek tavaly a kínai okostelefon-eladások

okostelefonAz IDC piackutató cég szerint a kínai okostelefon-eladások 13 százalékkal estek vissza 2022-ben az előző év azonos időszakához képest, ami az elmúlt évtizedben a legnagyobb zuhanás az ágazatban.

A leszállított készülékek teljes száma 286 millió volt, ami a 2022-es 329 millióhoz képest, ami azt jelenti, hogy tavaly a teljes értékesítési volumen a legalacsonyabb volt 2013 óta, és azóta először esett 300 millió alá az éves eladások mennyisége – áll az IDC jelentésében.

Az Android készülékeket gyártó Vivo volt a legkelendőbb márka az év során 18,6 százalékos piaci részesedéssel. Összes kiszállítása azonban 25,1 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A Honor a dobogó második fokát foglalta el, a szállítások több mint 34 százalékkal nőttek, igaz alacsony bázisról. Az Apple volt a harmadik legkelendőbb telefonmárka 2022-ben, az Oppo-val holtversenyben. Az Apple összesített eladásai 4,4 százalékkal estek vissza az előző év azonos időszakához képest.

Az okostelefon-eladások zuhanása Kínában az ágazat globális teljesítményét tükrözte. Az IDC adatai szerint 2022-ben az okostelefon-szállítmányok világszerte elérték az 1,2 milliárdot, ez 2013 óta a legalacsonyabb érték, és több mint 11 százalékos éves csökkenést jelent.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A magyar társadalom 15,9 százaléka nem internetezik

ked jan 31 , 2023
ShareTweetPinShareLassan, de biztosan növekszik a médiatudatosság, a fogyasztókban életszerű és erőteljes igények mutatkoznak a médiatudatosság használatában és társadalmi fejlesztésében. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közelmúltban végzett kutatása kitért a tájékozottság iránti igény, az információfelelősség és a magánszféra védelmére is. Megjelenésekor az internetetet sokan a szabad véleménynyilvánítás eszközének nevezték. […]
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)

És még ez is...