Opportunista a kisvállalatok marketingje

Google+-FacebookA Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwordsöt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van aki szégyenszemre spammel is. Derül ki a Marketing Commnado 2014. szeptemberében, 1500 fő megkérdezésével végzett internetes felméréséből. A kisvállalatok szinte minden létező platformot kipróbálnak. A legnépszerűbb online platform a honlap, amellyel a válaszadók 85 százaléka rendelkezik. Üzleti Facebook oldala a megkérdezett kisvállalkozások 81 százalákának, míg blogja 31 százalékuknak van.

A válaszadók harminc százalékának van YouTube csatornája és bár kisebb arányban, de rendelkeznek még LinkedIn, Twitter, Pinterest és Instagram oldallal is. Viszont ezeknek az eszközöknek a jó részét a kisvállalkozások csak kipróbálják. „Sokszor csak az újdonság iránti kíváncsiság hajtja a cégvezetőt. Azonban csak azt az eszközt használják huzamosabb igeig ami működik, ami pénzt hoz és csak addig ameddig pénzt hoz. Az új vevők szerzésére használt legnépszerűbb online marketing eszköz a Facebook hirdetés, melyet a felmérésben résztvevő kisvállalatok 33 százaléka használ. Ennél valamivel kevesebben, 25 százalék használ Google AdWords kampányt.

A megkérdezett kisvállalatok 27 százaléka alkalmaz keresőoptimalizálást (SEO), 10 százalékuk hirdet a Google Display hálózatán. Klasszikus banner hirdetést a választadók tíz, míg vásárolt email listát hét százalék használ. Egyre többen használnak remarkeitnget is, azonban a számuk még nem túl jelentős. Ugyanakkor elgondolkodtató adat, hogy a válaszadók 11 százaléka szégyenszemre már spammelt és egy százalékuk rendszeresen használja azt a tiltott eszközt.

Az öt legnépszerűbb vevőszerző marketing eszköz
Facebook hirdetés (33 százalék)
SEO (27 százalék)
Google AdWords kampány (25 százalék)
Szórólapozás (24 százalék)
Sajtóhirdetés (19 százalék)
Forrás: Marketing Commando kisvállalati marketing felmérés, 2014. szeptember.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.