Online vásárlás: ha átvernek, akkor rosszul jársz

bevasarlokosarAz internetes vásárlás nem minden esetben végződik kedvezően a vevők számára, ezért a Kaspersky Lab arra emlékezteti a felhasználókat, hogy mindig védjék az online tranzakcióikat. Egy, a Kaspersky Lab és a B2B International által végzett friss felmérés kimutatta, hogy azon válaszadók, – akik csalás miatt vesztették el a pénzüket az online tranzakciók során – közel fele nem kapta vissza a teljes összeget, vagy bizonyos esetekben egyáltalán nem kapott kárpótlást.

Ugyan számos pénzintézet kifejezte azon szándékát, hogy hajlandó megtéríteni az ügyfél kiberbűnözés során elvesztett pénzét, csupán az európai válaszadók 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy teljes mértékben kárpótolták a veszteségeit. Az áldozatok négy százaléka csak részleges kompenzációt kapott, és 27 százalékuk egyáltalán nem kapta vissza a pénzét. Ezek jelentős veszteségek lehetnek, hiszen a kiberbűnözők által ellopott átlagos összeg 313 dollár volt, és a válaszadók 16 százaléka jelezte, hogy a vesztesége meghaladta az ezer dollárt.

“Hiába vagyunk biztosak benne, hogy a pénzintézet vagy az online üzlet visszatéríti minden ellopott pénzünket, továbbra sem árt óvatosnak lennünk. Ha vissza is kapjuk a teljes összeget – bár a mellékelt ábra szerint ez alig több, mint az esetek felénél történik meg – az időveszteség, idegeskedés, amelyeken mindeközben keresztülmegyünk, nem kompenzálható. Ezért fontos, hogy különleges figyelmet fordítsunk a bizalmas adatok védelmére, beleértve a pénzügyi adatainkat is” – javasolja Jelena Karcsenko, a Kaspersky fogyasztói termékekért felelős vezetője.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.