Egyes tarifacsomagoknál nincs jelentősége annak, hogy az ügyfél saját szolgáltatójától hova telefonál vagy küld üzenetet, mert a hálózaton belüli és kívüli használat díjszabása megegyezik. Az ettől eltérő díjcsomagok esetében viszont fontos lehet, hogy a perc- és sms-díjak hálózaton belüli és azon kívüli irány esetén különböznek. A tájékoztatás szerint, ha a fogyasztó nincs internet közelében, de szeretne meggyőződni arról, hogy az adott hívószámot hálózaton belüli vagy kívüli díjjal érheti el, két módon is lekérdezheti díjmentesen a telefonjáról. A mobilszolgáltatók mindegyikénél működik a díjmentesen hívható 1748-as szám, ahol a keresett telefonszám előhívó vagy körzetszámát kell megadni, és beütni a hat-, vagy hétjegyű számot, majd megnyomni a # gombot. Ezt követően egy hang bemondja, hogy az adott szám mely szolgáltató hálózatában működik — olvasható az NMHH közleményében.
Tipp
Mindez telefonhívás nélkül is működik az úgynevezett USSD-kód segítségével. Ha így akarja az ügyfél megtudni, hogy egy adott telefonszám hordozott-e, akkor be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszám előhívó vagy körzetszámát és hívószámát, majd jön a # jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indít, csak elküldi a kódot.