Online könnyen átverhetők vagyunk

A magyarok az európai átlagnál háromszor könnyebben beletörődnek a weben rendelt áruk hibáiba.

Ha minőségi probléma merül fel online vásárlás során, akkor Európában a vásárlók 89 százaléka legalább egyszer megpróbál kompenzációt, pénzvisszafizetést kérni és csupán hat százalékuk hagyja annyiban a dolgot. Ehhez képest Magyarországon közel háromszor ennyien (17 százalék) törődnek bele automatikusan a veszteségbe – derül ki a Vatera friss felméréséből. Nem meglepő, hogy sokszor további lépések nélkül elfogadják a helyzetet a magyar vásárlók, mivel a válaszadók több mint felével történt már meg, hogy következmény nélkül maradt egy kárbejelentés (56 százalék). A megkérdezett károsultak közel felével (44 százalék) előfordult, hogy visszakapta a termék árát reklamáció után, 37 százaléka részesült valamilyen kompenzációban és harmaduk tapasztalt olyat, hogy a szállítást is és a terméket is térítette az eladó. A kellemetlenséget tapasztalt válaszadókat legutóbb átlagosan 19 223 forint értékű kár érte.

Egy esetleges negatív tapasztalat után is bizalmat szavazunk az e-kereskedelemnek, csak kicsit óvatosabbak vagyunk. Az online piactér kérdőívét kitöltők közel kétharmada (62 százalék), visszatér oda, ahol nem érte csalódás. Hasonlóan magas az aránya azoknak (59 százalék), akik csak ott vásárolnak, ahol értékelést találnak az eladóról, webáruházról, és ugyanennyien vannak azok, akik megnézik, hogy vissza tudják-e küldeni a terméket probléma esetén, illetve van-e lehetőség pénzvisszatérítésre vagy kártérítésre. Minden negyedik válaszadó a megbízható márkákat keresi, és bízik benne, hogy így nem érheti csalódás. Illetve elenyésző arányban vannak olyanok (3 százalék), akik nem feltétlenül ár alapán döntenek, és akár többet is fizetnek azért, hogy biztosan tudják, hogy megkapják a minőségi terméket.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.