mínuszos.hu

Okostelefónia: sok a veterán

Az elmúlt év végére Magyarországon minden tizedik oldalletöltés mobileszközről történt, beleértve az okostelefonokat és táblagépeket is — állapítja meg a Gemius üzleti tanácsadó cég friss elemzése. A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki tavaly, ami a digitális reklámpiac öt százaléka (az IAB Hungary adatai szerint). A kutatásból kiderül, hogy a magyar internet-felhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal 2014 januárjában. Idén, év végére 67 százalékos penetráció várható az internetezők körében, ami nagyjából 3,25 millió fő – 38,2 százalék a teljes 15 évesnél idősebb népességet tekintve. Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka még viszonylag rövid ideje élvezi az eszes telefonok áldásait, az újoncok alig egy éve rendelkeznek okostelefonnal. A „veteránok” aránya igen magas, 43 százalék már legalább kétéves tapasztalattal rendelkeznek.

A mobilpiac mindössze tíz százalékát tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19 százaléka iPhone készülékekről érkezik.

Exit mobile version