Okostelefónia: a második vonal felzárkózik

bevasarlokosarMár a második egymást követő negyedévben kelt el több mint 300 millió okostelefon a világpiacon, az új modellek bemutatásának és a feltörekvő piacok csillapíthatatlan étvágyának köszönhetően – közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat csütörtökön. Az idei harmadik negyedévben 327,6 millió okostelefont értékesítettek a különböző gyártók a világpiacon, 25,2 százalékkal többet a 2013 harmadik negyedévi 261,7 milliónál, és 8,7 százalékkal többet az idei második negyedévi 301,3 milliónál.

“Mostanra olyan helyzet alakult ki, hogy miközben a fejlett, telített piacokon egyszámjegyűre csökkent az eladások növekedési üteme, a fejlődő piacokon változatlanul 30 százalék feletti mértékben növekszik a kereslet” – mondta Ryan Reith, az IDC negyedéves okostelefon forgalmi felmérésének programigazgatója. A világpiac harmadik negyedévi bővülése nem a piacvezető gyártók, a Samsung és az Apple, hanem egyértelműen a második vonalbeli gyártók eladásai növekedésének volt tulajdonítható. A Xiaomi, a Lenovo, az LG és a többi kisebb gyártó megkezdte a két piacvezető cég piaci részesedésének a felőrlését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.