Okostelefongyártók: eltűnt az élbolyból a Huawei

Az első negyedévben az öt piacvezető okostelefongyártó cég tovább növelte piaci részesedését az összes többi piaci szereplő kárára.

A piacvezető változatlanul a Samsung 76,6 millió készülék eladásával 55,3 millió után. A Samsung piaci részesedése ezzel az első negyedévben 20,3 százalékra nőtt 18,4 százalékról. Az Apple 58,5 millió okostelefont adott el az idei első negyedévben az egy évvel korábbi 40,9 millió után, piaci részesedése pedig 15,5 százalékra nőtt 13,6 százalékról. Az Apple 2020 negyedik negyedévében több mint 76 millió készülék eladásával megszerezte magának az első helyet az eladási rangsorban, de az idei első negyedévre ismét visszasorolt a Samsung mögött már régóta tartott második helyére. A harmadik helyen álló Xiaomi eladásai 48,9 millióra emelkedtek 29,6 millióról, piaci részesedése pedig 12,9 százalékra nőtt 9,9 százalékról. A Vivo és az OPPO egyaránt 10,2 százalékos piaci részesedést ért el 38,7 és 38,4 millió készülék eladásával, de sorrendben helyet cseréltek, mert tavaly a Vivo 7,4 százalékos, az OPPO pedig nyolc százalékos részesedéssel rendelkezett.

Az összes többi márka piaci részesedése eközben együttesen 116,8 millió készülék eladásával 30,9 százalékra csökkent 42,6 százalékról. A három kínai márka, a Xiaomi, a Vivo és az OPPO részben az 5G telefonok iránt megnövekedett keresletnek, részben pedig a Huawei és az LG eladásai visszaesésének köszönhette tekintélyes mértékű előretörését. A Gartner megállapítása szerint a félvezető alkatrészekben keletkezett ellátási hiány az okostelefon-piacot nem érintette, az elkövetkező negyedévekben azonban a helyzet változhat, a kereslet-kínálat kibillenhet az egyensúlyi helyzetből, ami a készülékárak növekedéséhez vezethet az év hátra lévő részében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.