Az Ericsson, a Volvo Cars és a védőfelszereléseket gyártó POC olyan újszerű biztonsági technológiát mutat be a 2015 januári Las Vegas-i Nemzetközi Szórakoztatóelektronikai Kiállításon, a CES-en, amely a világon elsőként összekapcsolja a gépjárművezetőket és a kerékpárosokat. A technológia egy egymással összeköttetésben álló gépkocsi és sisak prototípusból áll, amely kétoldalú kommunikációt hoz létre. Ezen keresztül mind a Volvo vezetőjét, mind pedig a kerékpárost riasztja, ha közel kerülnek egymáshoz, így elkerülhetik a balesetet. A Volvo Cars városi biztonsági rendszere egy olyan technológia, amely képes a kerékpárosokat felismerni, figyelmeztetni és automatikus fékezéssel elkerülni az ütközést. Ez volt az első komoly lépés, amit az iparág a kerékpárosok biztonsága érdekében tett. Ennek az újításnak a folytatása az a sisak-technológia, amelynek prototípusát a 2015 januárjában mutatja be a három cég.
A rendszer működési mechanizmusa, valamely népszerű kerékpáros okostelefonos alkalmazás, például a Strava használatával megosztható a kerékpáros pozíciója a Volvo felhőjén keresztül az autóval, és fordítva. Amennyiben a rendszer számításai szerint ütközésveszély fenyeget, mindkét közlekedőt figyelmezteti – ezzel lehetővé teszi, hogy megtegyék a szükséges lépést a potenciális baleset elkerülése érdekében. A Volvo vezetőjét a head-up display (szélvédőre vetítő kijelző) figyelmezteti a közelben lévő kerékpárosra – akkor is, ha éppen az autó holtterében tartózkodik, például egy kanyar vagy egy másik jármű mögött, vagy éjszaka, amikor alig látható. A kerékpárost a sisakjába beépített jelzőfény figyelmezteti.