mínuszos.hu

OKI: a hároméves kemény harc meghozta a sikert

Több mint harmadával nőhet a japán OKI Systems euróban számolt árbevétele Magyarországon a március végéig tartó, 2014-es pénzügyi évben – közölte az irodai berendezéseket, nyomtatókat gyártó cég. Tamás Lóránd, az OKI Systems közép-kelet európai piacokért felelős regionális pénzügyi igazgatója elmondta: a vállalat nem az eladási darabszám növelését tervezi, hanem a magasabb kategóriás nyomtatók kategóriájában erősít; bevezetett egy újfajta értékesítési szolgáltatást, a menedzselt nyomtatást (Managed Print Services, MPS). A 2013-as eredményt meghaladó tavaly első kilenc havi adatok alapján a pénzügyi igazgató a teljes 2014-es pénzügyi évre 36 százalékos éves növekedést valószínűsít.

Az igazgató az MTI érdeklődésére elmondta: mivel a cég bevételének 75-80 százaléka származik a kellékanyagok – főleg tonerek – értékesítéséből, ezért korábban nagy gondot okozott, hogy sokan nem a „hivatalos”, hanem utángyártott kellékanyagokat használtak. Hozzátette: az elmúlt három évben keményen dolgoztak azért, hogy különböző megállapodásokkal visszacsábítsák az ügyfeleket az eredeti kellékanyagok használatához. Mint elhangzott, az OKI nulláról indulva a cégnek mintegy 1,3 százalékos piaci részesedést sikerült elérnie a kis munkacsoport kategóriában 2014-ben, és van még előtte növekedési lehetőség. Az ennél eggyel alacsonyabb, úgynevezett kis irodai kategóriában az OKI stabil, majdnem tíz százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Magyarországon – mondta.

A nyilvános cégadatok szerint az OKI Systems Kft árbevétele a 2013-as pénzügyi évben meghaladta az egymilliárd forintot, az egy évvel azelőtti 761 millió forint után. A vállalat nyeresége 2013-ban 9,2 millió forint volt, a 2012-es 104 ezer forint után.

Exit mobile version