Nyáron kevesebbet tévéznek a népek

televizióNyáron kevesebbet, napi 1-3 órát tévéznek az emberek, a legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és filmek, ezeket követik a természetfilmek és a dokumentumfilmek a Direct One elemzése szerint.

A több mint ezer válaszadó segítségével készült mintából kiderül az is, hogy a mobilitás is egyre nagyobb teret nyer: bár a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthon – a válaszadók 96 százaléka itt néz műsorokat -, a fiatalabbak már szívesebben tévéznek máshol, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.

A közlemény szerint a válaszadók fele egy-három órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél többet. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt tölt ezzel évszaktól függetlenül. (A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők öt és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet.)

A válaszadók 76 százaléka jellemzően sorozatokat és filmeket néz nyáron is, a második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban résztvevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Népszerűek a sportműsorok is (37 százalék) és a hírműsorok (40 százalék) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. A meséket a 18-24 évesek közel fele követi valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százalék.

Bár a tévézési szokások változnak, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt: a válaszadók 60 százaléka voksolt erre, ugyanakkor viszont egyre többen, immár harminc százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait: ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók negyven százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is. Közölték azt is, hogy 39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, negyven éves kor felett viszont megfordul ez az arány. A legnépszerűbb tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek.

A Direct One arra is rákérdezett, hogy hányan követnek egy műsort egy eszközön: a legtöbben, a válaszadók fele azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat. A válaszadók közel fele (47 százalék) két-három sorozatepizódot néz meg begyszerre, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk pedig egyet sem.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Oriana: hétszázmilliós tőkebevonás

szo aug 6 , 2022
Második körös tőkebevonását zárta le az Oriana International Zrt. A már húsz éves “startup” társaság finanszírozásába a Hiventures mellett több új magánbefektető is beszáll: Szőke Csaba nemzetközi angyal- és family office befektető (és családja), továbbá az Invescom M&A Tanácsadó Kft. is letette voksát a low-code technológiai platform fejlődése mellett. A […]
Basa Richárd, az Oriana többségi tulajdonosa és ügyvezető igazgatója