Növelték forgalmukat a magyar webáruházak tavaly

 

A magyar webáruházak 73 százaléka könyvelt el 2012-ben forgalomnövekedést, közülük minden harmadik több mint ötven százalékkal tudta növelni az árbevételét, és csak kilenc százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből. A webáruházak készítésével foglalkozó kft. felmérése szerint az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a szerszámok, a háztartási és vegyi áru, a könyvek, az autó- és motoralkatrészek, illetve a kozmetikai termékek szerepelnek. A magyar webáruházakban száz látogatóból átlagosan egy vásárol, az egy vásárlásra jutó átlagos költés pedig 18 882 forint. A legelterjedtebb fizetési mód az utánvét, a webáruházak 85 százaléka  biztosít ilyen lehetőséget, míg bankkártyával 24 százalékuknál lehet fizetni. Mobilfizetési megoldásokat jelenleg csak az internetes áruházak egy százaléka biztosít. A szállítási módok közül a házhozszállítás a webáruházak 84 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 69 százalékuknál vehető igénybe, illetve egyötödük Posta Ponton vagy Pick Pack Ponton is biztosítja a személyes átvételt. A magyar webáruházak 88 százaléka csak egy országban értékesít, de 4,5 százalékuk több mint öt országban árulja a termékeit — írja az MTI.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.