Növelte piaci részesedését az okostelefonok területén a Huawei Kínában

Növelte piaci részesedését az okostelefonok területén a Huawei Kínában a harmadik negyedévben, tovább szűkítve a teret a vetélytársai számára – derül ki a Canalys szingapúri elemző cég jelentéséből.

Az idei harmadik negyedévben Kína szárazföldi területén 97,8 millió okostelefont értékesítettek, ezek közül 41,5 millió darab a Huawei terméke volt. Az okostelefonok forgalma Kínában ezzel emelkedett a második negyedévben jegyzett 97,6 millió darabról, miközben éves összevetésben a piac csökkent, bár a zsugorodás három százalékosra mérséklődött. A Huawei a harmadik negyedévben ezzel rekordszintű piaci részesedésre tett szert: 42 százalékot hasított ki magának, 66 százalékos növekedést produkált éves összevetésben. A telekommunikációs vállalat így már a hatodik egymást követő negyedévben ért el kétszámjegyű növekedést a kínai piacon, miközben négy legnagyobb vetélytársa – a szintén kínai Oppo, Vivo és Xiaomi, valamint az amerikai Apple – egyre csekélyebb sikert arat: közös részesedésük a második negyedévben tapasztal 54 százalékról a harmadik negyedévre ötven százalékra zsugorodott, szemben a tavalyi év azonos időszakában mért 64 százalékos eredménnyel. Az Apple továbbra is megtartotta ötödik helyét a kínai piacon, ami a jelentés szerint az iPhone 11 szeptemberi megjelenésének köszönhető, az új termék ugyanis csaknem negyven százalékát tette ki a cég harmadik negyedéves megrendeléseinek a távol-keleti országban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.