mínuszos.hu

NMHH kontra mobilszolgáltatók: a Vodafone Pass eset

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a napokban tette közzé a mobilszolgáltatók hálózatsemlegességét vizsgáló anyagát. Nem túl szép az összkép.

A szolgáltatók új típusú tematikus nullás díjszabású csomagokkal jelentek meg a piacon. E csomagok közös jellemzője, hogy a csomagban foglalt meghatározott tematikus tartalmakat, alkalmazásokat mindaddig lehet korlátlanul használni, amíg a csomag adatkerete el nem fogy. Ezt követően a nullás díjszabásba nem sorolt tartalomhoz, alkalmazáshoz hasonlóan a tematikus tartalom is lassításra vagy korlátozásra kerül. A Vodafone új nullás-díjszabású tematikus csomagokat vezetett be „Social Pass” és „Connect Pass” (továbbiakban együtt: „Vodafone Pass”) néven a „díjmentes korlátlan közösségi élmény” használatára. Az említett csomagok esetén már minimális adatkeret megléte esetén is korlátlanul használhatóak a csomagokba foglalt tartalmak és alkalmazások mindaddig, amíg az adatkeret el nem fogy. Ezt követően a csomagokat a szolgáltató 0/0 Mbit/s sebességre korlátozza. A hatóság a szolgáltató csomagjai kapcsán ellenőrzést indított azok hálózatsemlegességi szabályoknak (az EU Rendelet 3. cikk (3) bekezdése, illetve 3. cikk (2) bekezdése), továbbá az elektronikus hírközlésre vonatkozó további szabályoknak való megfelelés tárgyában. Az NMHH továbbá vizsgálja a nullás díjszabásba tartozó forgalom szolgáltatói megkülönböztetésének pontosságát. A vizsgálatok folyamatban vannak, döntést az ügyben az NMHH még nem hozott.

Nagyon szép eredménnyel zárta a Vodafone az elmúlt évet. Immár második éve nem veszteséges. Tavaly 11 százalékkal növelte a forgalmát az előző évhez képest, az üzemi eredményét megduplázta.

Exit mobile version