NMHH: egyre tudatosabbak vagyunk

broadcastAz NMHH országos felmérése szerint, ugyan az előfizetők tudatossága nőtt az elmúlt évhez képest, azért az előfizetők negyede legalább egy számlát olvasatlanul tesz el, és egy részük akár 500-3000 forintos számlanövekedést is tétlenül vesz tudomásul. Az NMHH felmérése alapján az előfizetők 73 százaléka megnézi az összes távközlési számláját, míg nagyjából minden negyedik előfizető egy vagy több számlát olvasatlanul tesz el. A fogyasztók saját bevallásuk szerint viszonylag rugalmasak vagy közönyösek a túlszámlázással vagy a kisebb-nagyobb számlaeltéréssel kapcsolatban. Ha a havi számlán a szokásosnál ötszáz forinttal magasabb összeg szerepelne, tízből négyen tudomásul vennék, ezer forintos számlaemelkedés esetén pedig minden hatodik ember mondta, hogy ekkora eltérésnél még nem fordulna a szolgáltatójához. A felmérés alapján a háromezer forintos eltérés az a felső határ, amely már nem tolerálható a fogyasztók számára, és hajlandóak lépéseket tenni a túlszámlázás vagy eltérés miatt.

A megkérdezettek többsége úgy nyilatkozott, hogy jól eligazodnak a távközlés területén, és nem érzik átláthatatlannak a szolgáltatók ajánlatait. A már előfizetői szerződéssel rendelkezők közül jóval kevesebben tájékozódnak az új díjcsomagokról vagy látogatják meg a szolgáltatók honlapját. A válaszadó internetezők közül tízből hárman sosem informálódnak a hírközlésről az interneten, de akik megteszik, azok is sokkal inkább nézegetik a szolgáltatók saját honlapjait (61 százalék), mint az objektívabbnak tartott, a fogyasztókat az árak, szolgáltatások összehasonlításában segítő tematikus (kifejezetten összehasonlító) honlapokat (46 százalék).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.