A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a T-Mobile eljárása miatt indított vizsgálatot, és határozatban tiltotta meg a Magyar Telekomnak, hogy a kimenő hívásokat korlátozza, ha az ügyfél a telefonszámlával nem, csak a kedvezményesen vásárolt készülék árával tartozik. A bíróság osztotta az NMHH érvelését, és a hatóság döntését jogerősen helyben hagyta: a mobiltelefon-szolgáltatók nem korlátozhatják ügyfeleik kimenő hívásait abban az esetben, ha azok csak a készülék részleteinek fizetésével vannak késedelemben, de számlatartozásuk nincs. Az NMHH a T-Mobile eljárása miatt indított vizsgálatot. A cég egy előfizetője a szerződés megkötésekor új készüléket is vásárolt, melynek árát részletekben kellett törlesztenie. Később számlatartozása keletkezett, illetve a készülék esedékes részletének befizetésével is megkésett. A szolgáltató felszólítására a számlatartozását befizette, de az elmaradt készülékrészletet nem, mivel arról a felszólítás nem értesítette. Ezt követően a Magyar Telekom arra hivatkozva korlátozta előfizetője kimenő hívásait, hogy bár a mobilszolgáltatásra vonatkozóan nem volt tartozása, de a készülékrészlettel késedelembe esett. Az NMHH határozatában rámutatott, hogy az előfizetői szerződés megkötésekor kedvezménnyel vagy részletfizetésre vásárolt mobiltelefon valójában nem része a szolgáltatásnak, ezért ha annak részleteivel marad el az ügyfél, de telefonszámláját rendben kifizeti, akkor a kimenő hívásai nem korlátozhatók. A készülék árával adós előfizetővel szemben a szolgáltató ugyanakkor nem eszköztelen: amint a hatóság határozatában rögzítette, a szolgáltató ilyenkor bírósághoz fordulhat a behajtás érdekében.