NEXON üzleti intelligencia: fejlesztik is, meg nem is

 

A NEXON Kft. a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel alkotott konzorciummal 519 926 000 forint vissza nem térítendő támogatást nyert el az Új Széchenyi Terv keretében. A fejlesztés célja humánügyviteli adatokon alapuló üzleti intelligencia rendszer, ráépülő komplex szoftvertermék és szolgáltatásrendszer kifejlesztése. Kérdésünkre, hogy miért van szükség egy újabb üzleti intelligencia-rendszer kifejlesztésére, amikor számos ilyen rendszer van a piacon, a társaság azt közölte, hogy a Nexon nem akar egy “újabb” üzleti intelligencia-rendszert kifejleszteni. A válasz szerint a NEXON célja, hogy önállóan is szállítson olyan HR üzleti intelligencia-rendszert, amely az új mobil eszközök (tabletek, okostelefonok, közösségi hálózatok, stb.) szolgáltatásai mellett a cégeknél már meglévő és jól működő adattárházakhoz és BI eszközökhöz való integrációt is biztosítja. A társaság közleménye szerint a humán erőforrás (HR) menedzsment forradalmi átalakuláson megy át. Az új technológiák: a felhő alapú szolgáltatás, a mobil eszközök, a közösségi médiák gyökeresen változtatják meg a HR szakma jelenét és jövőjét. Ezek a változások és igények komoly kihívások elé állítják a HR megoldások fejlesztőit. A humánügyviteli adatokon alapuló üzleti intelligencia rendszerek kialakítása kutatási fejlesztési fázisban tart az egész világon. Arra a kérdésünkre, hogy a humánügyviteli adatokon alapuló rendszer miben különbözik, az ügyviteli adatoktól, vagy a vállalatirányítási rendszerekben lévő adatoktól, amelyek kezelésére más számos rendszer létezik a cég szakembere azt válaszolta, hogy ég és föld. A humánügyviteli adatok ugyanis nem csak egy adott cég üzleti adatait tartalmazzák, hanem a legkényesebb, személyes adatokat. A személyes adatok beszerzését, nyilvántartását törvényi előírás szabályozza. Kezelésük nem csak a cégek belső működéséhez, de számos hatósági adatszolgáltatáshoz is szükséges. Ezeket az adatokat – és azok változásait (időgép) – évtizedekre meg kell őrizni és visszamenőleges elérésüket naprakészen biztosítani, míg más ügyviteli adatokat elég évente archiválni és öt évig megőrizni. A projekt előkészítése 2012 év elején kezdődött meg és 2014 májusában tervezik befejezni. Teljes költsége meghaladja a 680 millió forintot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Ericsson: veszteséges utolsó negyedév

ked febr 5 , 2013
  A svéd Ericsson veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet, forgalma azonban nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A cégnek 6,46 milliárd korona (1,02 milliárd dollár) vesztesége keletkezett a december végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 1,15 milliárd korona profit után. Az Ericsson eladásai ugyanakkor öt százalékkal 66,9 […]

Friss, ropogós