Netre fel! kampány az idősek internethasználatának segítésére

Karas MónikaNetre fel! címmel programot és országos kampányt indított az idősebb generáció internethasználatának segítése, digitális felkészültségének javítása érdekében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

„Cél, hogy az idősebb emberek hasznosan és biztonságosan tudják használni okoseszközeiket. Segítő korosztályként bevonjuk a fiatalabbakat is, hogy segítsék az időseket értő és kritikus szemmel kezelni a netes tartalmakat” – mondta Karas Monika, az NMHH elnöke. A kampány a www.netrefel.hu-n, a NetreFel! Facebook-oldalon, valamint televíziós reklámokban is zajlik, utóbbiakban feltűnik Málnai Zsuzsa és Papp János színművész, illetve Borbás Marcsi televíziós műsorvezető. Mint elhangzott, a weboldal a senior nethasználóknak is érthető és könnyen áttekinthető tudástárként működik. Ezen túl a közösségi és a hagyományos média eszközeivel, valamint podcasttal is támogatják a 65 év felettiek digitális felzárkózását. A netrefel.hu oldalról a digitális tudástárból folyamatosan bővülő, gyakorlati információkat, hasznos tippeket meríthet a kampány két kiemelt célcsoportja, az idősek és segítőik. Az oldalon a közérdekű és informatív anyagok mellett többek közt a szolgáltatókkal egyeztetve készült lefedettségi térképek és ügyfélszolgálati kapcsolati információk is elérhetők. Az egyszerű és könnyen érthető szerkezetű weboldal nagy méretű feliratokat és gombokat kapott, megkönnyítve a navigációt és az információk befogadását az idősebbek számára.

Vári Péter, az NMHH főigazgató-helyettese egy korábbi NMHH-kutatást elevenített fel, amiből kiderült: a nagymamák 82, a nagypapák 78 százaléka rendelkezik ugyan mobiltelefonnal, de az idős nők mindössze 12, a férfiak 14 százaléka képes vagy lenne képes egyedül elboldogulni egy okostelefon funkcióival.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hiánypótló: elrajtolt a magyar nemzeti e-sport bajnokság

pén ápr 30 , 2021
Nyolc játékban összesen 12 millió forintot osztanak ki a résztvevők között a most elrajtolt K&H magyar nemzeti e-sport bajnokság 3. évadában. A hét hónapon át tartó versenysorozatra eddig háromezer egyéni és 371 csapatnevezés érkezett. Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója szerint Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a […]
e-sport

És még ez is...