Népszerűtlen a webes értékesítés a kkv-k körében

 

Miközben a hagyományos kereskedelemi csatornák a gazdasági válság kezdete óta hanyatlanak vagy stagnálnak, az elektronikus kereskedelem népszerűsége töretlen. A hazai kkv-k ugyanakkor nem igazán érzik még a webes kereskedelem ízét, derül ki a rEVOLUTION Software közel 700 mikro- és kisvállalatot megszólaltató kutatásából. A kutatás eredményei alapján mindössze a hazai kkv-k 16 százaléka üzemeltet webáruházat, és további 36 százalék gondolkodott már az online vásárlási felület létrehozásán. Az online értékesítési felülettel nem rendelkezők 79 százaléka az iparág, illetve terméke jellegével, kilenc százaléka a webáruház magas beüzemelési költségeivel, hat százaléka pedig ügyfelei vonakodásával indokolta az online árusítástól való távolmaradást. Pedig a webshop bevezetésével a cégek 17 százaléka megsokszorozta bevételét. Ezekben az esetekben a webes értékesítés átvette az uralmat az offline értékesítési csatorna felett. A cégek 11 százaléka négy vagy annál is több webáruházat üzemeltet, náluk az online eladások minimum a forgalom háromnegyedét teszik ki. A webbolttal rendelkező kisvállalatok harmada számára azonban az online csatorna még mindig csak kiegészítő szerepet tölt be, és forgalmuk zömét a hagyományos csatornákon keresztül bonyolítják.

Ez is érdekes

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Médiatanács: terítéken a gyermekbarát internet

pén máj 17 , 2013
  Együttműködést kezdeményez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a gyermekbarát internetért hatvan társadalmi szervezettel. A médiatanács a közigazgatási és igazságügyi tárcával együttműködésben készített jogszabály-előkészítő munkaanyagával kapcsolatban a civil szervezetek május 26-áig juttathatják el észrevételeiket és javaslataikat. Gáva Krisztián, a minisztérium jogalkotásért felelős helyettes államtitkára az erről szóló […]