EdTech sorrend: Hétezer cégből a Xeropan a 35. helyet szerezte meg, az európai cégek között pedig a 11. lett és egyben az egyetlen magyar vállalat a nemzetközi ranglistában.
Nagy sikert ért el a Xeropan nyelvoktató applikáció: a napokban publikálta a TIME magazin a Statista portállal közösen azt a top 250-es listát, amely a világ legjobb EdTech, azaz oktatástechnológiai vállalatait állítja sorrendbe. A Statista által összegyűjtött hétezer cég közül választották ki azokat a vállalatokat, amelyek oktatási technológiák nyújtásával és fejlesztésével foglalkoznak, beleértve a termékeket és a szolgáltatásokat is.
A világviszonylatban 35., az európai vállalatok között pedig a 11. helyezést elérő, az országot a teljes listán egyedüliként képviselő, tisztán hazai tulajdonosi körrel rendelkező, magyar fejlesztésű Xeropan digitális eszközökön tanít nyelveket (angolt, németet, spanyolt, franciát, előkészületben a magyar mint idegen nyelvvel). A Xeropan 2021. ősze óta – a KRÉTA elektronikus adminisztrációs rendszerrel létrejött együttműködésének köszönhetően – részese a magyarországi köznevelésnek, a KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja révén.
„Hatalmas megtiszteltetés számunkra, hogy egyáltalán felkerültünk egy ilyen prominens listára, az pedig külön öröm, hogy ilyen előkelő helyen. Mindez megerősíti bennünk, hogy az elmúlt tíz év rengeteg befektetett energiája, kutakodása, az applikáció és a tananyag folyamatos fejlesztése megéri a fáradságot, és független szakértők is elismerik az eredményeinket. Emellett arra sarkall bennünket, hogy folytassuk a munkát, és a lehető legjobban felépített, legmodernebb kritériumoknak megfelelő applikációt adjunk a nyelvi kompetenciáikat fejleszteni kívánók kezébe” — jelentette ki AlGharawi Attila, a Xeropan Internationak Kft. ügyvezetője.
Vélemény
Amekkora siker ez az elismerés a Xeropannak, épp akkora kudarc a többi magyar EdTech cégnek. Jó harminc-negyven éve a magyar informatika abban a (tév)hitben él, hogy hazánk informatikai nagyhatalom, a magyar finesz kivételes. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy még nem vagyunk a lejtő alján, hiszen nincsenek meg az alapok: az oktatás romokban, néhány éve egy tollvonással megszüntették az általános iskolákban az informatika oktatást. Az alapfokú iskolák döntő többségében nincs 3D-s nyomtató, nincs a robottechnika oktatására szolgáló eszköz vagy drón, és ha mégis van, akkor azt olyan féltve őrzik, hogy gyerek még a közelébe sem jut… (-szerk-)