A magyar választók jelentős része nem szívesen vállalja politikai szimpátiáját a közösségi portálokon. A Nézőpont Intézet (NI) Médiaműhelyének legfrissebb, szerdán közzétett elemzése szerint a felnőtt lakosság számára a Facebook inkább szórakozási lehetőség, mint véleményformáló eszköz. Az MTI-hez eljuttatott kutatás szerint Magyarországon a Facebook nem tekinthető a leghatékonyabb politikai kampányeszköznek, a választók jelentős része távolságtartó a közösségi portálon történő közéleti állásfoglalásokkal szemben. Az elemzés megállapítása szerint a felhasználók számára a Facebook sokkal inkább szórakozási és kikapcsolódási lehetőséget jelent, sem mint véleményformáló eszközt. A felhasználók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy soha nem oszt meg politikai tartalmú cikkeket, míg 61 százalékuk állítása szerint soha nem szól hozzá politikai tartalmú bejegyzésekhez. A politikai tartalommal szembeni távolságtartást mutatja az is, hogy csak kis számú felhasználó állította, hogy követ a Facebook-on keresztül különböző politikai szereplőket: két százalék említett pártot, három százalék mondta, hogy követ politikust, míg politikai jellegű civil szervezetet négy százalék.
Next Post
Magyarország a középmezőny alján
csü dec 19 , 2013
Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat szerint a 28 tagállamú EU-ban a lakosok 62 százaléka naponta, vagy majdnem mindegyik nap használja az internetet, és további tíz százalék legalább hetente egyszer tesz így. A polgárok ötöde, 21 százaléka nyilatkozott úgy, hogy még soha életükben nem használták a világhálót. A statisztika szerint […]

És még ez is...
-
2014. június 27.
Az EB előtt európai ügyféladatok Amerikába továbbításának ügye
-
2015. március 20.
Online vásárlók: rossz döntés a vasárnapi zárva tartás
-
2014. augusztus 29.
A közösségi médiában erősít a Kínai Kommunista Párt
-
2015. január 26.
Csúszik az Internetről szóló nemzeti konzultáció