„Fontos, hogy a cégvezetők tisztán lássák, hogy a digitalizáció ma már a túlélés feltétele, nem pedig a növekedés egyik eszköze” – mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. „Lehet, hogy egy vállalat nem érzékeli például a webshop bevezetésének jelentős eredményeit, online értékesítés nélkül azonban hosszú távon biztosan csökkenne a piaci pozíciója. A technológiai fejlesztések tehát ahhoz szükségesek, hogy a cégek versenyben tudjanak maradni. Az eredmények igazolásához ezért is van szükség olyan stratégiára, folyamatokra és mérésre, amelyeket az EY-nál is alkalmazunk, és amikkel világosan kivehetőek a jövőbe mutató megoldások pozitív hatásai, legyen szó akár a szervezet hatékonyságának növeléséről, akár a költségek csökkenéséről.” A tanulmányba bevont cégek alig negyede mérte aktívan a digitális befektetések megtérülését (RODI – Return On Digital Investment), ennél sokkal gyakoribb a pénzügyi teljesítmény (57 százalék) vagy a működési hatékonyság (46 százalék) mutatóinak vizsgálata. Pedig a digitális megtérülést elemző társaságok nagyobb valószínűséggel értek el több mint öt százalékos javulást a területen, emellett tájékozottabb stratégiai döntéseket tudtak hozni. A válaszadók több mint fele szerint a RODI bevezetéséhez ugyanakkor vállalatuknál nincs meg a szükséges világos irányelv, összehangolt vezetés, illetve a készségek, eszközök és adatok hatékony kombinációja.