Nem használják ki az adatvagyon adta lehetőséget a webáruházak

adatbázisA magyarországi webáruházak többsége nem használja ki az adatvagyonban rejlő lehetőségeket, és a fogyasztók sem ismerik eléggé az adatgyűjtés feltételeit – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A GVH szerint a kereskedők azért eshetnek el lehetőségektől, mert az adatvagyon befolyásolhatja a piacra lépést és a piaci terjeszkedést. A fogyasztók felismerték ugyan az adataik feletti rendelkezés jelentőségét, de az időhiány miatt, illetve a minél gyorsabb vásárlás érdekében sokszor nem figyelmek erre. A hiányosságok alapján a GVH fogyasztóvédelmi és versenypolitikai javaslatokat dolgozott ki. Szorgalmazzák többek között olyan adatelemzési képességeket fejlesztő programok kidolgozását, amelyek a világhálón használható eszközöket, módszereket, lehetőségeket mutatják be. A kiskereskedők támogatása érdekében adatkezelési segédanyagok összeállítását sürgetik, az adatinformatikai szolgáltató vállalkozásoktól pedig elvárják, hogy ne éljenek vissza az erőfölényükkel – olvasható a közleményben. A versenyhivatali honlapon közzétett tanulmány kitér arra is, hogy a fogyasztókat átláthatóan kell tájékoztatni az adatkezelési szabályokról, tartózkodva az agresszív megkereséstől. Az online kiskereskedelem hatékony működése gazdasági és társadalmi érdek, de ügyelni kell arra, hogy a piaci versenyt miként befolyásolja az adatvagyon felhasználása.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Két pohár bor fedezi a napi cukoradagot

csü febr 17 , 2022
ShareTweetPinShareMár két pohár borral elérhető a felnőtteknek ajánlott napi cukormennyiség határértéke – idézte a The Guardian egy brit egészségügyi szervezet felmérését. Az alkoholos italok kalóriadúsak lehetnek, némely borból két pohár több kalóriát tartalmaz, mint egy hamburger. A brit Alcohol Health Alliance UK (AHA) egészségügyi szervezet „siralmasan elégtelennek” nevezte a címkéken […]
pohár bor

És még ez is...