A költségek a legtöbb esetben mérséklődnek is, de a színvonal emelése és a modernizálás már ritkábban sikerül. Azoknál a cégeknél, ahol tíz százaléknál nagyobb költségcsökkentést terveztek, nagyobb arányban hiúsult meg a másik két említett cél.
Az it-outsourcing kudarcát sokszor a rosszul megválasztott stratégiának tulajdonítják, ezt a vélekedést azonban a felmérés nem igazolta. Az eredmény sokkal inkább a projekt komplexitásával függ össze: a kisebb (évi ötmillió eurónál alacsonyabb összegű) szerződéseknél háromszor gyakrabban érik el céljaikat a vállalatok, mint a nagyobbaknál (évi ötvenmillió euró felettieknél). Ez is alátámasztja, hogy a siker elsősorban a megvalósítás minőségétől függ: jól kell kiválasztani az it-outsourcing partnert, mindenre kiterjedő szerződést kell vele kötni, majd hatékonyan kell irányítani. Ehhez megfelelő folyamatokra és eljárásokra van szükség, s ez annál fontosabb, minél összetettebb az adott kiszervezés.