A GVH több bejelentés kapcsán észlelte azt is, hogy abban az esetben, ha ezt követően a vállalkozás a szolgáltató megtévesztő magatartására hivatkozva vagy más okból vitatja az ilyen szerződés érvényességét, illetve az e szerződés alapján küldött számlát, a szolgáltató fizetési felszólítást küld, amelyben arra hivatkozik, hogy tevékenységét a GVH korábbi bejelentés kapcsán már megvizsgálta, és az a GVH döntése szerint jogszerűnek és tisztességesnek tekinthető. A GVH az ilyen tartalmú tájékoztatással kapcsolatban felhívja a figyelmet arra, hogy a GVH-nak valamely magatartás elbírálására irányuló döntése nem általános jellegű, azaz nem terjed ki a bejelentett vállalkozás teljes tevékenységének minősítésére.
A GVH tanácsai
– Ingyenes szolgáltatás reményében ne adjon ki vállalkozására vonatkozó adatokat telefonon, ingyenesnek ígért szolgáltatásokat is kizárólag bizonyítható módon rögzített feltételek mellett vegyen igénybe az esteleges későbbi jogviták elkerülése végett.
– Amennyiben akár postai alkalmazottak, akár futárok bármilyen dokumentumot nyújtanak át az Önök részére, úgy aláírást megelőzően alaposan olvassák el annak tartalmát, erre hívják fel alkalmazottaik figyelmét is, ne kerülje el figyelmüket, hogy a meg nem rendelt küldemények átvételét megtagadhatják.
– Amennyiben egy küldemény átvétele mellett döntenek, úgy az átvételt követően rövid időn belül olvassák el az átvett csomagokat tartalmazó dokumentumok tartalmát is.
– Ha vitatják, hogy az Önöknek küldött fizetési felszólítás alapjául megjelölt szerződés érvényesen létrejött, akkor ne fizessenek rögtön, hanem tekintsék át a rendelkezésükre álló dokumentumokat, mérlegeljék, hogy a fizetési kötelezettségük érvényes jogviszonyon alapul-e, és erről egyeztessenek a fizetést követelő vállalkozással bizonyítható módon.