Nem a digitalizáció lendületének gátja, hanem a digitalizáció motorja a NISZ

e-kormányzatA jól működő, költséghatékony, ügyfélbarát, online közigazgatás kialakítása ma már mindenütt elvárás, ezért a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) fejlesztései is felgyorsultak – írta szerdai közleményében az e-közigazgatási és kormányzati informatikai szolgáltatásokat fejlesztő és üzemeltető társaság. Augusztus végére megközelítette az ötmilliót az ügyfélkapus regisztrációk száma, míg a Cégkapura mintegy 640 ezren, a Hivatali Kapura pedig majdnem 15 ezren regisztráltak. Széles körben elérhetővé váltak a mesterséges intelligenciát alkalmazó központi szolgáltatások, az arcképes azonosítás, vagy a szakrendszerek távoli elérése – közölték. A közlemény szerint a NISZ az infokommunikáció központi szereplőjévé, a digitalizáció motorjává, az e-közigazgatási szolgáltatások legfontosabb fejlesztőjévé vált. A Belügyminisztérium irányítása alatt álló társaság feladatai – mint írták – az alapvető hang- és adatszolgáltatásoktól kezdve a virtuális magánhálózatok kialakításán át a felhőalapú megoldásokig terjednek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.