mínuszos.hu

Négynapos munkahét: tovább tesztel a Magyar Telekom

Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom HR igazgatójaMagyarországon a nagyvállalati szektorban elsőként a Magyar Telekom Csoport jelentette be, hogy kísérleti programot indít a négynapos munkahét tesztelésére.

Október végén zárult a négynapos munkahét tesztidőszaka a Magyar Telekom Csoportban, melynek legfontosabb célja az információgyűjtés volt. A 150 fővel indult pilot programban négy csapat vett részt: ügyfélszolgálati-, műszaki hibaelhárítással, technológiai értékesítés támogatással, és a vállalatirányítási rendszerekkel foglalkozó terület. A projekt során kiemelt figyelmet fordítottak a gördülékeny munkaszervezés mellett a kollégák visszajelzéseire és hangulatára is.

„Nemzetközi tapasztalatokra építve abból indultunk ki, hogy a három egybefüggő szabadnap a munkával és a szabadidővel töltött időt kiegyensúlyozottabbá teszi, a kollégák életminősége javul, és jól összehangolt munkaszervezés mellett nagyobb hatékonysággal tudnak teljesíteni a munkahelyükön. A négy hónapos teszt időszak közvetlen tapasztalatainak, valamint az országos reprezentatív kutatásnak köszönhetően rengeteg információt gyűjtöttünk az új típusú munkarend előnyeiről, a felmerülő kérdésekről és a munkaerőpiac várakozásairól. A teszt időszak sikeresnek bizonyult, így a bevont kollégák számát megduplázva, további területekre kiterjesztve és új szempontokat vizsgálva folytatjuk a pilot-ot, 2023 augusztus végéig. Emellett arra biztatjuk a munkaerőpiaci szereplőket, hogy saját lehetőségeikhez mérten, csatlakozzanak a kísérlethez” – ismertette a projekt eredményeit Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom HR igazgatója.

Az eredményeket látva a Magyar Telekom folytatja a négynapos munkahét tesztelését, 2023. február 1-től további csapatok bevonásával, a résztvevő kollégák létszámának megduplázásával, valamint fél évre tágítva a tesztelési periódust. A vállalat a második fázisban 36 órás munkahét keretében, változatlan bérezés és az eddigi hatékonyság fenntartása mellett folytatja a projektet, amelyben vizsgálni fogja többek között a négynapos munkahét hatását a toborzás-kiválasztásra, munkáltatói márkára, valamint elemezni fogják a tesztcsapatokon belüli fluktuáció alakulását és a betegszabadságok napjainak esetleges változását is.


 

Exit mobile version