mínuszos.hu

Négy lépés, hogy az ötödik ne a céged felszámolása legyen

Nagy Rita, az Iron Mountain Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójaVan néhány alapvető lépés, amelyet minden vállalat megtehet azért, hogy ne váljon áldozattá – ráadásul ezek a lépések hatékonyabbá tehetik a szervezetet, miközben segítenek abban is, hogy a keletkező adattömegből üzletileg hasznos információkat nyerjen ki.

„A dokumentum- és adatkezelés módja alapvetően határozza meg, hogy egy vállalat mennyire védett a támadásoktól. Azok a pénzügyi szolgáltatók, amelyek teljes képpel rendelkeznek adataikról, azok helyéről, felhasználásáról és eredetéről, nemcsak tájékozottabbak, hatékonyabbak és fenntarthatóbbak, de biztonságosabban is működnek. Az átgondolt információmenedzsment nemcsak bevételt hoz, de ahhoz is hozzásegíti a szolgáltatót, hogy az általa kezelt adatok ne kerülhessenek illetéktelen kézbe” – állítja Nagy Rita, az Iron Mountain Magyarország Kft. egyik ügyvezető igazgatója. A papíralapú és digitális dokumentumtárolás és -kezelés területén hetven évnyi tapasztalattal rendelkező vállalat szakértői négy lépésben foglalták össze a hatékony és biztonságos információmenedzsment fő elemeit.

1. Fontolja meg, melyik papíralapú, fizikai nyilvántartásokat érdemes digitalizálni. A digitalizáció nem cél, hanem eszköz, és a teljes digitalizáció helyett olykor célravezetőbb a hibrid (papír-digitális) folyamatok kialakítása. Ha alapos megfontolás alapján és gondos előkészítés után digitalizálunk, akkor nemcsak hatékonyabban járunk el, de az adatszivárgások kockázatát is csökkentjük.

2. Gondosan járjon el az elektronikai eszközök leselejtezésekor. Az elektronikus hulladékok nemcsak környezetvédelmi szempontból jelenthetnek kihívást, de jelentős biztonsági sebezhetőséget is hordozhatnak, ugyanis nem minden esetben távolítják el róluk elég alaposan az érzékeny információkat. Léteznek biztonságos adattörlési programok, amelyekkel minden védett és érzékeny adat törölhető, az eszköz pedig felújítást követően újra használható.

3. Tekintsen a papírra is kiberbiztonsági kockázatként. Noha a kiberbiztonság fogalmát hajlamosak vagyunk kizárólag az online térben értelmezni, a papíralapú adatszivárgás is fokozhatja digitális rendszereink sebezhetőségét – ez többszörösen igaz a pénzügyi szektorban, ahol a kinyomtatott érzékeny emailek vagy nyilvántartások különösen bizalmas adatokat tartalmazhatnak. Ezt a kockázatot csökkenthetjük, ha a fizikai dokumentumok biztonságos tárolására ugyanolyan gondot fordítunk, mint a digitális védelemre, a már nem szükséges iratokat pedig szisztematikusan megsemmisítjük.

4. Kezelje egységesen az adatokat. A vállalkozások számára ma már elérhetők olyan tartalomplatformok (content services platform), amely mindenfajta adatforrásból képesek információt beolvasni és rendszerezni, legyen szó papíralapú űrlapok beszkennelt változatától, hang- vagy videófájlokról. Az így kapott adatbázisban a munkatársak bármit könnyedén megtalálnak – de egyben lehetőség nyílik arra is, hogy a vállalat pontosan és egyértelműen meghatározza, milyen típusú adatokhoz pontosan kik és milyen feltételekkel férhetnek hozzá. Mindez jelentősen csökkenti a sebezhetőséget.


 

Exit mobile version