Ne támaszkodjunk a Facebookra!

Langmár ZsuzsannaMegvan az ok, amiért nem érdemes csak a Facebookra építeni a cégek marketingstratégiáját, és megvan a megoldás is.

Rengeteg Facebook-felhasználó tapasztalta az elmúlt napokban, hogy néhány napos letiltást kapott, gyakran évekkel ezelőtti fotói, posztjai, kommentjei miatt. Az utóbbi hónapokban pedig a céges oldalak és hirdetési fiókok letiltása is egyre többször előfordul, sokszor indoklás nélkül. Egyre kérdésesebb, hogy érdemes-e még a Facebook-hirdetésekre alapozni a marketinget.

A Facebook tulajdonosa a Meta Platforms, Inc. 2022 novemberében az alkalmazottai 13 százalékát, 11 ezer főt bocsátott el, ami a cég fennállásának eddigi legnagyobb leépítése. A döntést Mark Zuckerberg azzal indokolta, hogy túl gyorsan nőtt a Meta, valamint szükségük van elegendő keretre a Metaverzum építéséhez. Ezt megelőzően már nyáron is volt egy kisebb elbocsátási hullám, hirtelen eladták a nemrég vásárolt Giphy gif platformot, és az új mérnökök alkalmazásának tervét harmadával csökkentették.

„Elsősorban a fiataloknak kommunikáló cégek vándorolnak át a TikTokra a Facebookról, de sokan a szintén a Meta családba tartozó Instagramra tesznek nagyobb hangsúlyt a marketingmixükön belül” — állítja Langmár Zsuzsanna, a Langmár Kommunikáció Kft. ügyvezetője. A társaság közleménye szerint a Facebook-tartalmak ellenőrzését a feltételezések szerint emberi erőforrás helyett egyre inkább mesterséges intelligencia végzi. Ez lehet az oka annak, hogy a felhasználók régi tartalmai kerülnek elő tömegesen, a programok ezeket villámgyorsan átfutják a feltételek alapján. Működésük azonban még nem tökéletes. Mivel a legtöbb esetben a letiltások okait sem engedi megismerni a Facebook, a megelőzésükre még nincs működő módszer, a szabályzat betartása mellett sem.

Radó Annabella„A valódi megoldás az, ha nem a Facebookra támaszkodunk, ha van másik jól felépített hirdetési felületünk is. A hangsúlyt pedig érdemes áttennünk a saját platformjainkra, a weboldalunkra és a hírlevéllistánkra, hiszen itt mi diktáljuk a szabályokat. Azok, akik eddig kizárólag a Facebook Bolt vagy a Facebook-oldaluk felületén értékesítették a portékáikat, megfontolhatják, hogy eljött-e az ideje egy saját weboldal és webshop létrehozásának. Akik Facebook-csoportokban kommunikáltak a követőikkel, azoknak érdemes barátkozniuk a Sociall, a MeWe vagy a Vero közösségi oldalakkal, illetve akár a blog hozzászólás mezőiben is kérdezhetnek, véleményt cserélhetnek az érdeklődők egy-egy témáról” – lát el ötletekkel Radó Annabella, a Langmár Kommunikáció kommunikációs szakértője.

„Mivel a Facebook a metaverzum építésére koncentrál, a többi, korábban jól működő funkciója megszenvedi a nagy átállást. Fontos, hogy ennek tudatában tervezzék meg a cégvezetők a 2023-as marketingstratégiájukat, hogy ne építsenek bizonytalan alapra várat” – figyelmeztet a társaság ügyvezetője.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Elf Bar: büntetett a GVH

vas jan 15 , 2023
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kiszabható legmagasabb, csaknem 70 millió forint bírságot szabott ki az Elf Bar terméket árusító szlovákiai webáruházra, mert jogellenesen hirdetett elektronikus cigarettákat a magyar fogyasztóknak. A nemzeti versenyhatóság tavaly nyáron indított vizsgálatot két szlovák céggel szemben miután e-cigarettákat, illetve a kiskorúak körében népszerű, ezért különösen veszélyes […]
ELF BAR

És még ez is...