Europe for Creators néven indult útjára a napokban a mozgalom, amely az európai uniós szerzői jogi irányelv elfogadtatásért száll síkra. A szerzők hosszú ideje küzdenek azért, hogy a médiatartalmakból hasznot húzó online platformszolgáltatók a jogtulajdonosok számára igazságos arányban juttassanak a bevételekből. Az Európai Parlament szeptember 12-én dönt arról, hogy az új szerzői jogi irányelvvel az EU rábírja-e a Youtube-ot és a hozzá hasonlóan működő techcégeket arra, hogy az alkotók szempontjait is figyelembe vegyék és tisztességes bevételt biztosítsanak a művészeknek. Az új mozgalommal egyben induló kampány létrehozóinak célja, hogy a vitában a kreatív alkotók, szerzők véleménye is hangsúlyosan megjelenhessen. A kampány legfontosabb feladata, hogy elmagyarázza a szerzői jogi irányelv körül kialakult vita alapproblémáit, és felhívja a figyelmet arra, hogy mennyire fontos lenne, hogy a szeptember 12-i európai parlamenti szavazáson zöld utat kapjon a tervezet. A megfelelő tájékoztatás különösen fontos, hiszen a technológiai világ szereplői igyekeznek elkendőzni a szabályozás valódi célját. A sokat emlegetett 13. cikkely ugyanis arra kötelezné az online platformszolgáltatókat, hogy mindenki számára elfogadható szerzői jogi díjakat állapítsanak meg a jogtulajdonosok számára — olvasható az Artisjus oldalán, a dalszerzo.hu-n.
És még ez is...
-
2013. január 18.
Pályacsúcsot döntött Magyarországon a SIA csoport
-
2019. június 7.
55 milliárd euro felett az európai digitális reklámköltés
-
2014. június 10.
Lefokozták a Lealkudtuk.hut
-
2016. szeptember 2.
Megújult az Extreme Digital webáruháza
-
2018. október 9.
Elstartolt az NNG C++ Grand Prix