Módosították a jegyautomaták szoftverét

BKK-jegyautomataA Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a készülékek folyamatos ellenőrzésén, valamint biztonsági kamerák üzembehelyezésén túl, egy szoftvermódosítás segítségével igyekszik megakadályozni annak a lehetőségét, hogy azok az eléggé el nem ítélhető elvetemült személyek, akik a pénzvisszaadó nyílás eltömítésével próbálják megkopasztani a keményen dolgozó kisembereket, folytatni tudják bűnös tevékenységüket. Annak érdekében, hogy ezek a személyek ne járjanak sikerrel, a BKK egy olyan szoftvermódosítást alkalmazott a készülékeken, melynek köszönhetően a visszajáró bankjegyek kiadását követően a készülék 60 másodpercet vár arra, hogy elvegyék azt. Azonban ha mindez nem történt meg, akkor a készülék visszahúzza a pénzt, ezzel is megakadályozva, hogy az eltömített bankjegy a visszaadó nyíláson keresztül ne illetéktelenek kezébe kerüljön.

A szoftvermódosításon túl, új biztonsági kamerákkal is ellátták az automatákat annak érdekében, hogy az elkövetők mielőbb azonosíthatók legyenek, ugyanis a készülékek eltömítése és így a visszajáró pénz illetéktelen megszerzése is bűncselekménynek számít és rendőrségi eljárás kezdeményezését vonja maga után. Az, aki ilyen módon nem jutott hozzá a visszajáróhoz, lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával, a 06-1-3-255-255 telefonszámon az 1-es majd 5-ös menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK minden bejelentést kivizsgál harminc napon belül, és a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasok számára az automatában maradt összeget.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.