mínuszos.hu

MNB: online ügyintézést vezettek be a pénzügyi békéltetőnél

MNBJanuártól ügyfélkapus azonosítással adhatják be az ügyfelek kérelmeiket a Magyar Nemzeti Bankon (MNB) belül működő Pénzügyi Békéltető Testülethez (PBT) — jelentette be Kardos-Nagy Tünde.

A PBT szóvivője szerint a járványkockázatok csökkentése és az ügyfelek elektronikus ügyintézés iránti igénye miatt tértek át korszerű online kérelembeadási rendszerre. A fogyasztók az intézmény honlapjáról ezentúl ügyfélkapus azonosítással adhatnak be új kérelmet vagy küldhetnek folyamatban lévő ügyhöz beadványt banki, biztosítási, pénztári és tőkepiaci elszámolási, szerződéses jogvitáikban. A szolgáltatás a belföldi, határon átnyúló, illetve a méltányossági ügyeknél (utóbbinál az ügyfél a szerződéses feltételeknél kedvezőbb egyedi elbírálást kér) is elérhető. Az új online rendszerben a már beküldött beadványok és a lementett kérelmek, beadványok tervezetei is megnézhetők – fűzte hozzá. Az e-kommunikáció során a PBT küldeményeit a kérelmező ügyfélkapus tárhelyére kézbesítik. A pénzügyi békéltetők – akik 2021-ben a pénzügyi szolgáltatókkal is elektronikus felületen kommunikálnak – az online ügyintézéshez mobil applikációt is kialakítanak majd. A hagyományos utat kedvelők továbbra beadhatják kérelmeiket postán, illetve személyesen az MNB budapesti ügyfélszolgálatán vagy bármely kormányablakban. Bár a pénzügyi békéltetési kérelmeket eddig nehezebben, külön e-telepítőprogram letöltésével lehetett csak beadni, az elmúlt két évben mégis megduplázódott az online ügyfélbeadványok száma. A PBT új e-ügyintézési felületének startja óta az új kérelmek egyharmada már ezen a csatornán érkezik – mondta el Kardos-Nagy. Az ingyenes, gyors, a bírósági út alternatíváját jelentő PBT-hez 2021-ben közel háromezer ügyfélkérelem érkezett, ami megegyezik az előző évivel. Ezen belül viszont jelentősen, négy százalékkal nőtt a pénzpiaci kérelmek aránya, miközben a biztosítási beadványoké ugyanilyen arányban visszaesett.

Exit mobile version