Mit várnak el a modern játékosok a hűségprogramoktól?

sportA modern játékosok elvárásai a hűségprogramokkal szemben jelentősen megváltoztak az elmúlt években. 2025-re a hűségprogramoknak alkalmazkodniuk kellett a felhasználói szokások és igények átalakulásához.

Személyre szabottság

Az egyik legfontosabb elvárás a teljes személyre szabás. A modern játékosok hozzászoktak ehhez a Boa Bet hasonló alkalmazásokhoz és platformokhoz, amelyek a felhasználói adatok alapján szabják a tartalmat és az ajánlatokat. Ugyanezt várják el a hűségprogramoktól is.

Platform

Személyre szabott tartalom aránya

YouTube

80%

Spotify

90%

Facebook

95%

Ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, a hűségprogramoknak is egyénre szabott élményt kell nyújtaniuk a felhasználóknak korábbi vásárlásaik, érdeklődési körük és egyéb adataik alapján.

Valós idejű interakció

A másik fontos elvárás a valós idejű interakció. A modern játékosok azonnali visszajelzést, jutalmat és kapcsolatot szeretnének a márkával. Nem elég havonta egyszer küldeni egy hírlevelet, sokkal inkább az azonnali értesítések, push üzenetek kerültek előtérbe.

Ezt a fajta azonnali kapcsolatot már megszokták például a közösségi média platformjain. Ugyanezt várják el a hűségprogramoktól is: legyen lehetőségük valós időben követni a pontok gyűjtését, beváltását, a szintek elérését.

Élményalapú jutalmak

Végül, de nem utolsósorban a modern játékosok élményalapú jutalmakra vágynak. Nem elég számukra a hagyományos kedvezmény vagy ajándék. Egyre inkább olyan exkluzív, egyedi élményeket keresnek, amit csak a legelkötelezettebb vásárlók kapnak meg.

Ilyen lehet például egy zártkörű találkozó a márka arccal, egy kulisszamögöttes túra vagy akár egy teljesen egyedi, személyre szabott élménycsomag.

A hűségpontok beváltásának lehetőségei

Azonnali beváltás online vásárlásra

Az egyik legvonzóbb lehetőség a játékosok számára, ha pontokat tudnak gyűjteni, amiket aztán azonnal beválthatnak online vásárlásra. Ez lehet például egy webshopban történő vásárláskor felhasználható kupon vagy kedvezmény.

A lényeg, hogy a játékosok azonnal lássák pontjaik értékét és hasznát. Így motiváltabbak lesznek a további pontok gyűjtésére.

Exkluzív termékekért és szolgáltatásokért

Egy másik népszerű beváltási forma, ha a játékosok a megszerzett pontokért cserébe hozzáférnek olyan exkluzív termékekhez és szolgáltatásokhoz, ami máshogy nem elérhető.

Lehet ez például egy limitált kiadású termék, amit csak a legtöbb pontot gyűjtő tagok szerezhetnek meg. Vagy lehet extra szolgáltatás, mint gyorsabb kiszállítás vagy ingyenes visszaküldés bizonyos rendelési érték felett.

Valós élmények és események

Végül egyre népszerűbbek a valós, offline élmények is, amiket szintén pontokért lehet megszerezni. Ez lehet például egy zártkörű találkozó a márka vezetőivel, egy gyárlátogatás vagy akár egy teljes élménycsomag.

A lényeg, hogy olyan egyedi és exkluzív élményt kínáljunk, amit máshogy nem lehet megtapasztalni. Ez erősíti a márkához és termékekhez fűződő személyes kötődést.

A pontok gyűjtésének és követésének módjai

Automatikus pontgyűjtés vásárlások után

Az egyik legkényelmesebb módja a pontok gyűjtésének, ha ez automatikusan történik minden vásárlás után. Minél többet költ valaki, annál több pontot kap.

Ezt egyszerűen meg lehet valósítani egy online felületen, ahol a vásárlások összege azonnal pontként jóváírásra kerül a felhasználói fiókban. De akár egy hagyományos boltban is működhet, ha a vásárlók kártyájához kötik a pontokat.

Rendszeres bónusz pontok

Ezen felül érdemes időszakosan plusz bónusz pontokat is adni, hogy még jobban ösztönözzük a játékosok aktivitását. Lehetnek napi, heti vagy havi rendszerességű bónuszok.

Például minden nap bejelentkezésért kaphatnak 10 pontot, hetente egyszer pedig egy nagyobb, 50 pontos jutalom jár. Vagy havonta, az adott hónapban elköltött összeg alapján szintén kaphatnak extra pontokat.

Valós idejű követés és értesítések

Végül fontos, hogy a játékosok valós időben tudják követni megszerzett pontjaikat, aktuális szintjüket a programban, illetve az újabb szintek eléréséig hátralévő pontokat.
Ehhez kapcsolódva hasznosak az azonnali értesítések is új pontok jóváírásáról, szintlépésekről. Így folyamatos motivációt és visszajelzést kapnak a játékosok.

Összefoglalás

A modern játékosok tehát személyre szabottságot, valós idejű interakciót és élményalapú jutalmakat várnak el 2025-ben a hűségprogramoktól. A márkáknak és szolgáltatóknak alaposan át kell gondolniuk a jutalomstruktúrájukat és kommunikációjukat, ha versenyképesek szeretnének maradni ezen a területen. A kulcs az egyénre szabottság és a valós idejű kapcsolat – ezek lesznek a modern hűségprogramok fő jellemzői.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük