Mint a pestis terjednek a webplázák

 

Tavaly már itthon is széles körben terjed az a nemzetközi trend, mely szerint a vevők nem csak az eseti jellegű vásárlásaikat intézik online, hanem a rutinbevásárlásokat is. Ezek körére, ha valamennyi terméket egy helyen kínálja az áruház, fel lehet építeni egy plázaszerű, “mindent egy helyen” értékesítési filozófiát. Az ilyen webáruházak nagy előnye egyrészt, hogy időt takaríthat meg a vásárló, másrészt nagyobb volumen esetén megspórolhatja a szállítási költséget is. Az idő- és költségmegtakarítás mellett további fontos szempont és elvárás a széles termékkínálat. A hazai online kereskedők erre a trendre reagálva idén fokozatosan bővítették a kínálatukat. Így jöttek létre a már említett „mindent egy helyen” webáruházak. Egyre több ilyen online pláza növi ki magát az e-kereskedelmi piacon, már most is jelentős forgalmat bonyolítva le. A hazai szereplők bár most még csak a teljes e-kereskedelem mintegy öt százalékáért felelősek, a webplázák növekedésének további lendületet adhat, hogy az internetes kereskedők legnagyobbika, az Amazon.com, is tervezi a magyarországi terjeszkedést. Az internetes vásárlással most ismerkedő tömegek igényeihez alkalmazkodva számos webáruház nyitott bemutatótermet és átvevőpontokat. Az online vásárlás növekedésével együtt ugyanis a bolti személyes átvétel is bővült idén, a vásárolt termékeket immár ugyanannyian veszik át személyesen, mint futárszolgálaton keresztül, szemben a Nyugat-Európai átlaggal, ahol a személyes átvétel alig jellemző. Furcsának tűnhet, hogy ilyen sokan rendelnek a neten, aztán mégsem az otthonukban, munkahelyükön veszik át az árut. Ezt a magyar sajátosságot a kereskedők többsége azzal magyarázza, hogy itthon még mindig nagy az igény a termékek vásárlás előtti személyes megtekintésére, és az árérzékenység miatt sokan így próbálják még a szállítás költségeit is megspórolni. Az összes forgalom 70 százalékát még készpénzben bonyolítják. Ezt az átvétellel egybekötött bankkártyás fizetés (15 százalék), a banki utalás (10 százalék) és végül öt százalékkal az online bankkártyás fizetés követi – derült ki az eNETMagyar Telekom: „Jelentés az internetgazdaságról” című kutatásából.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.