„Minimális” igényeink vannak a csomagküldőkkel szemben

motoros futárMármint azt várják el a vásárlók, hogy minimális összegért és idő alatt szállítsák ki a megrendelt árút.

Az ár a legmeghatározóbb tényező akkor, amikor online vásárlás során több csomagküldő szolgáltató közül is lehet választani – derült ki a Reacty Digital 18-79 éves korosztályt érintő kutatásából. Azt, hogy egy online vásárló mennyit hajlandó fizetni a szállítási szolgáltatásért, erősen befolyásolja, hogy házhoz, vagy csomagautomatába rendeli a terméket.

A pénztárca megelőzi az ismerősöket

A felsorolt hétből átlagosan hat tényezőt vesznek figyelembe az online vásárlók, mikor egy internetes vásárlás során több csomagküldő szolgáltató közül van lehetőség választani. A szolgáltató által kínált ár a leginkább meghatározó, a vásárlók kétötöde (42 százalék) helyezte a fontossági sorrend élére, összességében pedig tízből kilencen vélték lényegesnek ezt a szempontot. Az ár mellett a fizetési- (például készpénzes vagy készpénzmentes) és átvételi (például csomagautomata, házhoz szállítás) lehetőségek állnak a szempontrendszer második és harmadik helyén, azonban itt már egyenletesebb eloszlás van abban, hogy hányadikként szerepelnek az egyéni fontossági sorrendben. Sokak számára meghatározó a korábbi személyes tapasztalat, a várható szállítási idő és a csomag érkezésére kijelölt idősáv is. Az ismerősök ajánlása is tízből hét embert befolyásol, azonban ez a legtöbbeknek csak sokadlagos szempont.

Házhozszállításért magasabb összeget vagyunk hajlandóak fizetni, mint a csomagautomatáért

A csomagküldő szolgáltató kiválasztásakor az ár a leginkább meghatározó, azonban nem mindegy, hogy csomagautomatába vagy házhoz történő kiszállításról van-e szó. Összességében kijelenthető, hogy az online vásárlók magasabb összeget hajlandóak fizetni a házhoz szállításért, mint a csomagautomatába történő kézbesítésért. Ennek egyik oka lehet, hogy a házhoz szállítás egy bővebb és kényelmesebb szolgáltatást foglal magába, hiszen a lakásból sem kell kimozdulni a rendelés átvételéért.

Szintén befolyásolhatja a hozzáállást a korábbi tapasztalat is: általában olcsóbban kínálja a szolgáltató, a csomagautomatás átvételt. Az internetes vásárlók fele ezer forint felett már drágának érzi a csomagautomatába történő kiszállítást, ezzel szemben a házhozszállítás esetében ez a határ 1400 forintnál van, átlagosan nagyjából plusz 3-400 forintot ér a vásárlónak a házhozszállítás kényelme. Amennyiben a szállítási költség eléri vagy meghaladja az 1400 forintot csomagautomata, illetve 1800 forintot házhozszállítás esetén, a rendelők fele kezdi mérlegelni, hogy inkább más megoldást keres a termék megvásárlására (pl. másik webáruházból rendel, vagy személyesen, üzletből szerzi be).

A nők türelmesebbek

A termék kiszállításának gyorsasága meghatározó tényező, amit a vevői elvárások is tükröznek. Az online vásárlók 45 százaléka szeretné az árut legfeljebb egy héten belül megkapni belföldi rendelés esetében. Ugyanakkor mindössze tízből hárman kezdenek mérlegelni, hogy más megoldást keresnek a termék megvásárlására, ha az várhatóan egy héten belül nem érkezik meg. A férfiak 16 százaléka már a két-három napos szállítási időt is hosszúnak érzi, a nők esetében ez az arány mindössze nyolc százalék. A „hosszú” szállítási idő miatti más alternatíva keresésében is megfigyelhető eltérés a két nem között, a férfiak tizede, míg a nők négy százaléka fontolja meg már akár két-három napos szállítási idő esetén, hogy más megoldást választ.

A vásárlók legalább azt tudni szeretnék, hogy délelőtt vagy délután érkezik-e a futár

Online vásárlás házhoz szállítása esetén nemcsak a szállítási idő a kulcsfontosságú, hanem az is, hogy a szolgáltató milyen pontosan határozza meg a termék kézbesítésének időablakát. Míg az online vásárlók mindössze kilencede szerint elég, ha a kiszállítás napját megadják, felük 4 órán belüli intervallumot szeretne a szállításra. Tízből ketten már a két órát meghaladó időkeretet is soknak érzik és 16 százalék efölött megfontolja, hogy más megoldást keres a termék megvásárlására. Ezekben a kérdésekben a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, valamint a nők bizonyulnak rugalmasabbnak.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Megalakult az Ukrajnát érintő dezinformáció elleni szervezet

sze jún 12 , 2024
Megkezdte munkáját az Ukrajnát érintő dezinformáció leleplezésére létrehozott szervezet, az Ukrán Kommunikációs Csoport (Ukraine Communications Group – UCG) a hét elején Varsóban. A lengyel külügyminisztérium közleménye szerint a dezinformációellenes szervezet lengyel és amerikai kezdeményezésként jött létre. Több partnerország is csatlakozott: Finnország, Franciaország, Kanada, Lettország, Litvánia, Németország, Olaszország és Szlovénia. A […]
orosz fake news

És még ez is...