Mindig vegyük számba, hogy a vállalt időszakban valóban szükségünk van-e a termékre, szolgáltatásra (nincs-e tervben költözés, szolgáltatóváltás, hosszabb idejű távollét stb.). Az előfizetői szerződés megszűnésével kapcsolatos vitás kérdések rendezése minden esetben bírósági útra tartozik. Amennyiben tehát az előfizető és a szolgáltató között probléma merül fel a felmondással, valamint az esetleges kötbérfizetési kötelezettséggel összefüggésben, az előfizető igénye érvényesítésére a vállalkozás székhelye szerint illetékes bíróságon kezdeményezhet peres eljárást. Ezenfelül pedig a lakóhelye szerint illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezheti, melynek keretében az ügy bíróságon kívüli, ingyenes és gyors megoldását eszközölheti — áll a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság blogbejegyzésében.