A panaszosok határozott időre szóló előfizetői szerződést kötöttek, telefon-, internet- vagy televíziószolgáltatás igénybe vételére. Vállalták, hogy a szolgáltatásra meghatározott ideig előfizetnek, cserébe a szolgáltatók különféle kedvezményeket nyújtanak részükre. A fogyasztók számára kedvező helyzet áll elő, hiszen például ingyenesen kaphatnak készüléket, akciós percdíjakon beszélhetnek, gyorsabb internetkapcsolattal rendelkezhetnek, vagy éppen olyan csatornákon nézhetik kedvenc filmjeiket, amelyek korábban nem szerepeltek az általuk választott csomagban. A fogyasztók tehát új előfizetői szerződésükkel a zsebükben elégedetten távoztak a szolgáltató ügyfélszolgálatáról. Problémájuk adódott azonban akkor, amikor valamilyen oknál fogva – például költözés, más szolgáltató kedvezőbb ajánlata vagy a szolgáltató egyoldalú szerződésmódosítása miatt – az egy- vagy kétéves hűségidő lejárta előtt fel szerették volna mondani előfizetői szerződésüket. Ekkor szembesültek azzal, hogy a hűségszerződés megszüntetése akár súlyos összegekbe is kerülhet — áll a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság blogbejegyzésében.